Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: 26-05-2000
Dagelijke persberichten
Stafdienst Communicatie, Onink, 06-5140 1953

Jongen krijgt luchtbukskogel in oog
URK Een 8-jarige jongen uit Urk kreeg woensdagavond een luchtbukskogel in het linkeroog. Hij was omstreeks 18.00 uur aan het spelen op een grasveld aan de Richel toen een jongen, die al eerder op eenden had geschoten, een luchtdrukpistool op hem richtte en hem in het oog raakte. In het ziekenhuis in Emmeloord constateerde de arts dat het licht uit het linkeroog verdwenen was.
De politie stelt een onderzoek in naar de dader.
Aanrijding met ambulance
ALMERE Op de kruising van de busbaan met de Landdrostdreef kreeg een ambulance donderdagavond een aanrijding met een personenauto. De ambulance, bestuurd door een 41-jarige Almeerder, had een spoedklus en reed met zwaailicht en sirene. Hij kreeg geen voorrang van een 31-jarige man uit Lelystad, die een gewonde van een bedrijfsongeval (slijptol in de duim) in zijn auto had en daarom ook haast had. Door de klap van de aanrijding kwam de ambulance op de zijkant terecht. De Lelystedeling en zijn passagier zijn ter controle naar het ziekenhuis gebracht. Het letsel viel mee en na onderzoek konden zij naar huis terug.