CNV Metaal ingenomen met overname Schelde Groep door Damen

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Metaal en elektro is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

Vrijdag 26 mei 2000

CNV Metaal en elektro ingenomen met overname Koninklijke Schelde Groep door Damen

CNV Metaal en elektro is ingenomen met de transactie tussen Damen en de Koninklijke Schelde Groep, zoals die vanmiddag is bekend gemaakt. De bond is met name tevreden over het feit dat de transactie betrekking heeft op alle bedrijfsonderdelen die onder de Koninklijke Schelde Groep vallen.

CNV Metaal en elektro stelt dat er na jaren lange onzekerheid eindelijk duidelijkheid is gekomen voor de 1.200 werknemers van de Koninklijke Schelde Groep. De werkgelegenheid is voor de werknemers met deze transactie gegarandeerd. Ook is er voor de werknemers duidelijkheid gekomen over de zeggenschap over het bedrijf.De bond zal op korte termijn met Damen om tafel gaan zitten om verder geïnformeerd te worden over de overname. De bond ziet deze gesprekken met vertrouwen tegemoet.

Nadere inlichtingen:

Henk van Beers