WebMethods introduceert Value Added Services-programma

Datum nieuwsfeit: 26-05-2000
webMethods introduceert Value Added Services-programma

Dun & Bradstreet, FedEx, VeriSign en Slam Dunk Networks leveren oplossingen via B2B.com om B2B e-commerce-functionaliteit snel uit te breiden naar handelsnetwerken, marktplaatsen en wereldwijde top-2000-bedrijven

Hilversum, 26/05/2000 webMethods (Nasdaq: WEBM), een toonaangevende leverancier van oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi), introduceert het Value Added Services-programma om handelsnetwerken, marktplaatsen en wereldwijde top-2000-bedrijven in staat te stellen om hun B2B e-commerce-toepassing uit te breiden. Het programma omvat een uitgebreide reeks van 'voorverpakte' plug-and-play diensten die de functionaliteit van B2B-handelsnetwerken en marktplaatsen verbeteren. De medeoprichters van het programma zijn Dun & Bradstreet, FedEx Corporation, Slam Dunk Networks en VeriSign (Nasdaq: VRSN). Het webMethods Value Added Services-programma zal later dit jaar beschikbaar komen via B2B.com. B2B.com is een op het Web gebaseerd platform voor snelle integratie van handelpartners, dat werd gepresenteerd tijdens SAPPHIRE in Berlijn.

In de huidige competitieve zakelijke omgeving, starten steeds meer organisaties B2B-initiatieven om de relaties en zakelijke processen tussen afnemers en leveranciers uit te breiden. Daarvoor zijn oplossingen nodig die deze organisaties in staat stellen verbinding te maken met hun handelspartners en om additionele toegevoegde waarde te ontlenen aan handelsnetwerken en marktplaatsen. Met eenvoudig te gebruiken, op integratie gerichte oplossingen verschaft het webMethods Value Added Services-programma bedrijven toegang tot de bedrijfskritische diensten die ze nodig hebben om de functionaliteit van hun B2B-handelsnetwerken in hoog tempo uit te breiden.

"Het Value Added Services-programma van webMethods luidt de volgende stap in B2B-handelsnetwerken in - de naadloze integratie en automatisering van alle zakelijke processen via Internet", zegt Phillip Merrick, president en CEO van webMethods. "webMethods demonstreert zijn leidende positie door de introductie van eenvoudig te gebruiken plug-and-play diensten. Daarmee kunnen handelsnetwerken, marktplaatsen en bedrijven in hoog tempo verbeterde business-to-business e-commerce toepassingen uitrollen en integreren in hun uitgebreide netwerken van afnemers en leveranciers." webMethods zal het Value Added Services-programma voortdurend uitbreiden. Het volledige spectrum aan oplossingen zal netwerkinfrastructuurdiensten zoals beveiliging en archivering omvatten; toepassingen, waaronder veilingmogelijkheden en registratie van handelspartners; en zakelijk diensten, zoals financiële en kredietdiensten, logistiek en kwaliteitsgaranties.

De huidige deelnemers aan het programma

Dun & Bradstreet biedt naadloze oplossingen voor het identificeren en kwalificeren van zakelijke partners in Internethandelsnetwerken. Dun & Bradstreet stelt bedrijven die e-business toepassen in staat om de krediet- en betalingshistorie van handelspartners op te vragen tijdens het kwalificatieproces. Met de real-time toegang tot de informatie van D&B, kunnen e-commerce transacties met onbekende partijen eenvoudiger en met meer vertrouwen worden afgehandeld.

"Dun & Bradstreet is verheugd over de samenwerking met webMethods om Internet-commerce mogelijk te maken. De relatie met webMethods biedt Dun & Bradstreet een unieke kans om onze strategie uit te breiden om Dun & Bradstreet's informatie en diensten te integreren in Internethandelsnetwerken. Dun & Bradstreet brengt diepgaande kennis en ervaring mee om grote ondernemingen te ondersteunen bij het bedrijven van B2B-ecommerce," aldus Frank Fitzsimmons, senior vice president, Dun & Bradstreet.

FedEx stelt klanten in staat om op eenvoudige wijze de status van pakketten te volgen vanaf het moment van versturen tot aan de ontvangst. "FedEx heeft zich ten doel gesteld om toegang tot informatie over zendingen zo makkelijk en geïntegreerd mogelijk ter beschikking te stellen," zegt Laurie Tucker, senior vice president wereldwijde marketing van FedEx. "Op die manier kunnen organisaties de voordelen van FedEx' wereldwijde transportnetwerk en betrouwbare leveringen integreren in hun klantenservice."

Slam Dunk Networks' op Internet gebaseerde infrastructuur maakt snelle integratie van de systemen van handelspartners mogelijk met zakelijke diensten zoals gegarandeerde transacties, veiligheid, betrouwbaarheid, archivering, beheerde netwerkdiensten en non-repudiatie. Door gebruik te maken van deze wereldwijde infrastructuur, kunnen zowel bedrijven als B2B-marktplaatsen verbindingen opzetten met de systemen van grote aantallen handelspartners en deze relaties beheren.

"Via het Value Added Services-programma van webMethods, kunnen handelspartners waar ook ter wereld eenvoudig hun voordeel doen met de Slam Dunk Networks-infrastructuur om in korte tijd uiterst betrouwbare verbindingen te realiseren tussen hun systemen," zegt Suzanne Farley, vice president business development van Slam Dunk Networks. VeriSign levert de authenticatie- en validatiediensten aan de klanten van webMethods door de integratie van haar Trust Services met de webMethods-oplossing. Als een partner zich eenmaal automatisch heeft aangemeld bij het bedrijf waarmee het zaken wil doen, stelt de VeriSign Value Added Service handelspartners in staat om naadloos digitale certificaten aan te vragen en te verkrijgen via een geautomatiseerd proces. Digitale certificaten zijn te vergelijken met elektronische paspoorten. Ze maken online authenticatie mogelijk en kunnen gebruikt worden om op digitale wijze transacties en berichten te ondertekenen die via een B2B-netwerk worden afgehandeld. Deze diensten spelen een belangrijke rol bij het leveren van een vertrouwde infrastructuur voor B2B-transacties en zijn nodig om andere Value Added Services mogelijk te maken zoals digitale ontvangstbewijzen en veilige elektronische betalingen. "webMethods vervult een leidende rol in het leveren van robuuste, schaalbare en klantgerichte B2B-oplossingen," zegt Anil Pereira, vice president van VeriSign's Internet Services groep. "Met de introductie van het webMethods Value Added Services-programma krijgen handelsbeurzen, marktplaatsen en wereldwijde top-2000-bedrijven toegang tot een complete set diensten om hun bedrijfskritische B2B-initiatieven te verbeteren." Prijzen en beschikbaarheid

webMethods Value Added Services zullen beschikbaar worden gesteld via B2B.com, dat op dit moment in het stadium van beta-tests verkeert en dat in het derde kwartaal van 2000 beschikbaar komt. De prijzen zullen gebaseerd zijn op een abonnementsmodel en worden later dit jaar bekend. Voor meer informatie over het Value Added Services-programma of om aan het programma deel te nemen, kan men contact opnemen met Catherine Brown van webMethods, e-mail (info@webmethods.com), telefoon +1 703 460 2500, of kijken op www.webmethods.com.

END
Over webMethods
webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van software-oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). webMethods' B2B productlijn is gebaseerd op open Internetstandaarden. De producten bieden aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-Internetmarktplaatsen de mogelijkheid om klanten, leveranciers en partners met elkaar te verbinden tot een real-time handelsnetwerk. webMethods B2B stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen en om inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen.

webMethods, Inc. is in 1996 opgericht door Phillip Merrick. Het hoofdkantoor bevindt zich in Fairfax, Virginia, het Europese hoofdkantoor in Hilversum. webMethods heeft meer dan 130 klanten wereldwijd, zowel gerenommeerde multinationals zoals Dell, Eastman Chemical, Lucent en W.W. Grainger als belangrijke Internetmarktplaatsen, waaronder e-STEEL en ChemConnect. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Deloitte Consulting, EDS, KPMG, Microsoft, Sterling Commerce en SAP AG.

Nieuws en informatie over webMethods zijn beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:
webMethods, Jill Latta, marketing manager Europe,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)
Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl) Ref.:WEB0038-8FAF2