Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

2e persbericht 26 mei 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Steekwond
Rond 7.25 uur werd de politie gevraagd te komen naar de Piuslaan, waar een man met steekwond hulp nodig had. Het 29-jarige slachtoffer uit Breda vertelde dat hij, al wandelend over de Piuslaan richting Leenderweg, bij het oversteken van de Heezerweg in botsing kwam met een bromfietser die vanuit het centrum over de Heezerweg reed. De man uit Breda werd geraakt maar niet echt verwond en sprak de bromfietser aan. Hierop stak de bromfietser de man uit Breda met een mes in zijn hals. De politie heeft het slachtoffer begeleid naar het Catharinaziekenhuis, waar de man aan zijn wond is verzorgd. Zij vraagt getuigen zich te melden op telefoonnummer 040-2330600.
Eindhoven: Beroving
Op de Kanaalstraat is vrijdag rond 12.45 uur de tas gestolen van een 29-jarige vrouw uit Eindhoven. Een tweetal personen op een scooter reed langs en de tas werd uit haar hand gerukt. Zij mist onder andere een portemonnee met inhoud en een mobiele telefoon.
Eindhoven: Diefstal auto
Van de Dr. Berlagelaan is in de nacht van donderdag op vrijdag een zwarte Mercedes 180 C, kenteken 57-FK-FK, gestolen.
Helmond: Inbraak in bedrijf
Uit een bedrijf aan de Noorddijk is in de nacht van donderdag op vrijdag een haspel met tuinslang weggehaald. Het hekwerk rond het bedrijf was vernield.

Deurne: Aanrijding
Vrijdag rond 12.45 uur is bij een aanrijding op de kruising Snoertsebaan, Veghelsedijk een 50-jarige man uit Deurne gewond geraakt. Deze automobilist reed vanuit de Griendtsveenseweg over de Snoertsebaan. Op de kruising met de Veghelsedijk verleende hij geen voorrang aan een voor hem van rechts komende 24-jarige automobilist uit Woerden. De automobilist uit Deurne is met buik- en rugklachten overgebracht naar het Elkerliek.

Asten: Snelheidscontrole
Op de Dijkstraat zijn tussen 8.30 en 10.30 uur 278 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 62 voorbijgangers overschreden de toegestane 50 km per uur. De hoogste snelheid was 94 km per uur.
Veldhoven: Inbraken in schuren
In de Zonderwijk is in de nacht van donderdag op vrijdag in zes schuren ingebroken. De deuren werden opengebroken en onder andere (snor-)fietsen en gereedschap weggenomen. Bij één pand werd een fiets gevonden die op een ander adres was gestolen. Deze fiets is terug bij de eigenaar.

Geldrop: Diefstal auto
Van de Korenlaan verdween in de nacht van donderdag op vrijdag een zwarte Opel Kadett, kenteken SY-03-VT.

Maarheeze: Diefstal auto
In de nacht van donderdag op vrijdag is van t Hagelkruis een zwarte Opel Astra, kenteken JB-DB-30, gestolen.

Opening intakeruimte
Op woensdag 31 mei om 11.00 uur wordt in het hoofdbureau van politie aan de Mathildelaan de verbouwde intakeruimte geopend. Hoofdcommissaris H. Raeven zal de openings-handeling verrichten. De intakeruimte is een ruimte waar aangehouden verdachten via een logistiek proces al dan niet worden ingesloten. Met deze intakeruimte kunnen grote groepen verdachten efficiënter afgehandeld worden. Dit kan met EURO 2000 nodig zijn maar ook met andere grootschalige evenementen. De aangehouden verdachten komen via een speciale ingang het bureau binnen. Zij komen direct in de intakeruimte en volgen een bepaalde route. Als eerste is er een ophoudlokaal, daarna een ruimte voor fouillering en fotografie, vervolgens komt het administreren van de verdachte, het voorgeleiden voor een hulpofficier. Er zijn verhoorkamers en een werkruimte voor de politiemensen die de verdachte aangehouden hebben. Afhankelijk van de beslissing komt de verdachte vrij, betaalt een boete of wordt ingesloten in een arrestantencel.