Open Nederlands Kampioenschap voor Amateurbrouwers

Datum nieuwsfeit: 27-05-2000
Vereniging Promotie INformatie Traditioneel Bier (PINT)

Open Nederlands Kampioenschap voor Amateurbrouwers

Op 27 mei 2000 zal op het terrein van Trappistenbrouwerij Koningshoeven bij Tilburg het Open Nederlands Kampioenschap voor Amateurbrouwers (ONK 2000) worden gehouden. Deelname aan het ONK staat open voor alle zelfbrouwers uit Nederland en daarbuiten. Als eens wilt weten of je redelijk biertje brouwt het zaak aan het kampioenschap mee te doen. De bieren worden op diverse plaatsen in Nederland opgehaald. De drempel om mee te doen is daardoor laag.
De bieren zullen gekeurd worden door leden van het Bierkeurmeesters Gilde, een club van goed getrainde bierproevers. Zij hebben de moeilijke taak te bepalen welke amateurbrouwer het beste bier gebrouwen heeft.

De organisatie van dit evenement, dat voor de 16e keer wordt gehouden, is dit jaar in handen van De Roerstok uit Tilburg. Deze grootste vereniging voor amateurbrouwers in Nederland heeft een interessant gevarieerd programma gemaakt waarbij zowel beginnende als gevorderde zelfbrouwers aan hun trekken komen. Dit programma tezamen met de sfeer van de trappistenbrouwerij maken de reis naar Tilburg op 27 mei 2000 de moeite waard.

Voor het eerst in de geschiedenis van het ONK 2000 is het dit jaar mogelijk in te schrijven via internet. Uiteraard is via dit medium ook mogelijk nadere informatie op te vragen. De informatie, wedstrijdreglement en inschrijfformulier is te vinden op site van Jacques Bertens, vice-voorzitter van De Roerstok, www.xs4all.nl/~jacbier.

(GMT +1)

PINT, Postbus 3757, 1001 AN, Amsterdam
Telefoon: +31 (0)10 4848397 (Wim Bruijniks, voorzitter)
Fax: +31 (0)10 4112879
E-mail: (info@pint.nl)
URL: www.pint.nl

© 1996 - 1999 PINT, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.