Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 27-05-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 27-05-2000

1e Persbericht van zaterdag 27 mei 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Aanhouding na mishandeling
Een 20-jarige Helmonder is vrijdagavond om 21.55 uur op de Prins Hendrikstraat aangehouden. De verdachte was plotseling bij een 15-jarige inwoner van Veldhoven achterop zijn fiets gesprongen en had het slachtoffer geslagen en bedreigd. Een agent in burger zag dit en hield de verdachte aan. De man is voor onderzoek ingesloten op het bureau.

Eindhoven: Aanhoudingen na poging tot beroving
Drie Eindhovenaren in de leeftijd van 15, 17 en 18 jaar zijn vrijdagavond omstreeks 22.25 uur op de Wattstraat aangehouden. De drie verdachten hadden kort ervoor op de Boschdijk, geprobeerd een 21-jarige inwoonster van Eindhoven van haar tas te beroven. De verdachten zijn voor onderzoek overgebracht naar het bureau en ingesloten.

Eindhoven: Aanhouding na vernieling
Op de Rosemarijnstraat is vrijdagavond om 22.44 uur een 19-jarige inwoner van Den Bosch aangehouden. De man had kort ervoor een ruit van een voordeur van een woning aan de Rosemarijnstraat vernield. De verdachte is na verhoor op het bureau heengezonden.
Helmond: Aanhouding na echtelijke ruzie
Een 39-jarige inwoner van Helmond is vrijdagavond om 22.25 uur op de Aalbersestraat aangehouden. De man wordt ervan verdacht eerder op de avond zijn 37-jarige vrouw tijdens een ruzie geschopt en geslagen te hebben. De 31-jarige broer van het slachtoffer die op het lawaai af kwam werd door de verdachte in zijn neus gebeten en bedreigd met een mes. Hij heeft zich in het ziekenhuis laten behandelen aan zijn verwonding. De verdachte is voor onderzoek ingesloten.
Helmond: Afvalbrand vernielt sportschool
De beneden verdieping van een bedrijf aan de Evertsenstraat is vrijdagavond omstreeks 23.30 uur geheel uitgebrand. Een bankstel en een hoeveelheid papier die voor het pand stonden om afgevoerd te worden is in brand geraakt waarna het vuur naar binnen sloeg en de benedenverdieping in brand zette. De brandweer heeft de brand geblust. De politie stelt een onderzoek naar de juiste toedracht in.
Geldrop: Aanhouding na bedreiging
Een 33-jarige inwoner van Geldrop is vrijdagavond om 23.30 uur op de Clarissestraat aangehouden. De man had eerder op de avond een 60-jarige inwoner van Geldrop in zijn woning mishandeld en bedreigd.
Middelbeers: Diefstal personenauto
Vanaf een parkeerplaats aan de Rozenstraat is vrijdagavond tussen 22.30 uur en 23.45 uur, een personenauto, merk Opel, kleur blauw, voorzien van het kenteken SV-27-HY, weggenomen.