Ernstige gezondheidsproblemen in metaalsector

Datum nieuwsfeit: 29-05-2000
FNV Bondgenoten

Ernstige gezondheidsproblemen metaal
Werknemers in de metaalindustrie hebben ernstige problemen met hun gezondheid als gevolg van blootstelling aan gevaarlijke stoffen. Naar schatting 4,7 procent heeft klachten die duiden op OPS, het Organisch Psycho Syndroom. OPS is een ernstige vorm van hersenbeschadiging die veroorzaakt wordt door blootstelling aan organische oplosmiddelen. Dat concludeert FNV Bondgenoten op basis van een schriftelijke enquête onder 1740 leden.

Vergelijking
Ter vergelijking: OPS komt voor bij 1,1 procent van de schilders en metselaars, bij 5,3 procent van de werknemers in de verfindustrie en 16,5 procent van zeefdrukkers.
De ondervraagde leden werken ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen