Classics for Kids geniet bescherming Vlaams Minsiter

Datum nieuwsfeit: 29-05-2000
Onderwerp: Classics for Kids geniet de Hoge Bescherming van Vlaams Minsiter van Cultuur, Jeugd, Brusselse Aangelegenheden & Ontwikkelingssamenwerking

Auteur: Tim Devolder
E-mail: (efrc@pandora.be)
Bedrijf: European Foundation for the Rights of Children
Adres: Rijksweg 6
Plaats: 8520 Kuurne
Tel.: 056/72.38.78
Fax: 056/71.22.75

De European Foundation for The Rights of Children, erkend via koninklijk besluit van 16 december 1999, samen met het Symfonisch Kinderorkest van Belgik, wensen via een persmededeling een nieuwe productie voor te stellen "Classics for Kids".

In een schrijven van 3 mei 2000 heeft Bert Ancaux, Vlaams Minister van Cultuur, Jeugd, Brusselse Aangelegenheden & Ontwikkelingssamenwerking, besloten om de productie "Classics for Kids" te plaatsen onder zijn Hoge Bescherming.

Op Donderdag 29 juni 2000 zal de premihre plaats vinden van de reeks kinderconcerten "Classics for Kids". Dit uniek gebeuren zal doorgaan in het Gravensteen van Gent om 13.30 uur. De muzikale omlijsting zal gebeuren door het Symfonisch Kinderorkest van Belgik, initiatief van de European Foundation for The Rights of Children. Eveneens zullen kinderrechten in dit kinderconcert centraal staan, dit door middel van een kinderrechtenverhaal, vertelt door Matthias en Christophe, bekend van Man Bijt Hond.

Het Kinderconcert zal worden bijgewoond door verschillende personaliteiten waaronder de Burgemeester van de Stad Gent, de Federale Kinderregering, De heer Piet Swerts..., en in het bijzonder 100-tallen kinderen uit het 2de en 3de kleuterklas samen met leerlingen uit het 1ste en 2de leerjaar.

Verdere informatie
secretariaat