Syntrack vindt nieuwe vestigingsplaats in Heerlen

Datum nieuwsfeit: 29-05-2000

LIBERTEL

www.libertel.nl

Syntrack vindt nieuwe vestigingsplaats

Maastricht, 29 mei 2000 - Syntrack, het research- en uitwijkcentrum voor mobiele telefonie, heeft een nieuwe vestigingsplaats gevonden op het ICT-terrein Coriopolis in Heerlen. Het bedrijf beoogde aanvankelijk een locatie op het Avantis-terrein, eveneens vlakbij Heerlen. Daar zag het eerder deze maand van af. De nieuwe locatie ligt in de buurt van zowel de Open Universiteit als de Hogeschool Limburg en biedt uitstekende mogelijkheden tot synergie met andere op Coriopolis gevestigde ICT bedrijven.

Syntrack bestaat sinds augustus vorig jaar. De oprichting van het bedrijf is een gezamenlijk initiatief van Libertel N.V., Ericsson Telecommunicatie B.V. en N.V. Industriebank LIOF. De nieuwe organisatie is onder meer bedoeld als researchomgeving. Libertel en Ericsson maken daarvan gebruik om nieuwe producten te ontwikkelen en te testen. Tevens voorziet het bedrijf de twee telecomondernemingen van trainingsfaciliteiten. Bovendien is Syntrack een uitwijkcentrum om bij eventuele problemen in het Libertel GSM-netwerk bepaalde functies over te nemen.

/ / / / / / / / / / / / / / / / /

Noot voor redacties