Progress 9.1 van Progress Software voor ASP applicaties

Datum nieuwsfeit: 29-05-2000
Nieuwe Progress 9.1 van Progress Software,
extra geschikt voor ASP applicaties

· Nieuwe mogelijkheden voor de ontwikkeling en ingebruikname van B2B ASP-applicaties

· Integratie met Progress SonicMQ Java Messaging Server en XML-functionaliteit

Capelle aan den IJssel, 29 mei 2000 ? Progress Software introduceert Progress 9.1, de nieuwste versie van de productlijn van geïntegreerde ontwikkeltools, applicatieservers en relationele database-producten. Met Progress versie 9.1 beschikken Independent Software Vendors (ISV's) over een complete software-suite waarmee zij snel hoogwaardige, eenvoudig te integreren ASP-bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen.

Progress 9.1 is het eerste product op de markt met technologie die speciaal is gericht op de ontwikkeling van ASP-applicaties. Gebruikers van ASP-applicaties van Progress ? zoals B2B-portals en verticale veilingen ? kunnen dankzij de nieuwe functies en voordelen van Progress 9.1 wereldwijd elektronisch zakendoen. Daarbij kunnen zij veilig informatie uitwisselen, intern met bestaande applicaties en extern met klanten en partners.

Geïntegreerde software pakketten over het Internet? Progress 9.1 bevat uitgebreide XML-functionaliteit voor de ontwikkeling van applicaties op basis van 4GL-objecten die XML-gegevens kunnen lezen en schrijven.. Dankzij de XML-functionaliteit kunnen applicaties gemakkelijker worden geïntegreerd en kan bedrijfsinformatie eenvoudiger door Progress-applicaties worden gedeeld met andere applicaties binnen de onderneming. Bovendien omvat Progress 9.1 een eigen 4GL-adapter voor Progress SonicMQ, een snelle, flexibele en schaalbare Java Messaging Server die veilige overdracht van XML-gegevens tussen Progress-applicaties en naar andere applicaties garandeert.

Progress 9.1 biedt verder de volgende nieuwe voorzieningen: Thin client ? De WebClient van Progress 9.1 biedt de GUI-voordelen van de client/server-technologie, minimaliseert het netwerkverkeer en maakt een eind aan de noodzaak om applicatiesoftware op de client te beheren. Dankzij de thin client-technologie kunnen applicaties via het Internet in gebruik worden genomen zonder dat gebruikers hiervoor hoeven te betalen.

Schaalbaarheid ? Het verbeterde RDBMS en Open AppServer van Progress, die beide zijn opgenomen in Progress 9.1, zorgen voor hogere prestaties en reduceren de ontwikkeltijd. Het RDBMS en Open AppServer zijn in versie 9.1 afgestemd op de gelijktijdige verwerking van meer dan 10.000 gebruikers met een hoge mate van betrouwbaarheid.
De integratie van SonicMQ en XML-functionaliteit in Progress 9.1 brengt ASPEN nog een stap verder: partijen kunnen nu geavanceerde ASP-applicaties ontwikkelen, zoals portals, marktplaatsen, verticale veilingen en inkoopsites, die de e-business-wereld gaan veroveren.
Prijs en beschikbaarheid
Progress 9.1 is direct beschikbaar voor Windows 95/98, Windows NT, AS/400 en alle gangbare UNIX-platforms. Versie 9.1B komt later dit jaar op de markt.
Voor meer informatie over het ASPEN 2000-programma en Progress Software: www.aspconnections.com.

Progress Software
Progress Software (NASDAQ: PRGS) is wereldwijd leverancier van softwareproducten en -services waarmee bedrijfsapplicaties voor het Internet kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd. Het bedrijf biedt hoogwaardige messaging-servers, applicatieservers, databases en producten voor applicatieontwikkeling en -beheer.
Onder de partners van Progress Software zijn ruim 2000 application service providers (ASP's) en independent software vendors (ISV's), die jaarlijks voor meer dan 5 miljard dollar aan applicaties en services op basis van Progress-software leveren. Progress-producten worden gebruikt door ruim 10.000 organisaties in 100 verschillende landen. Voor meer informatie: www.progress-software.nl of www.progress.be

Alle informatie over toekomstige ontwikkelingen onder voorbehoud.

Voor meer informatie:
Progress Software BRODEUR Worldwide Monique Bruins Döne Köycü Tel: 010 235 11 11 Tel: 020 487 4000 E-mail: (mbruins@progress.com) E-mail: (done.koycu@svdt.nl)