Lezing: Commerciële toepassing van Linux

Datum nieuwsfeit: 30-05-2000
Nederlands Genootschap voor Informatica

Commerciële toepassing van Linux

Deze activiteit, georganiseerd door regio Den Haag vindt plaats op : Di 30-05-2000 19:00 tot 21:00

Beschrijving

NGI Regio Den Haag nodigt u uit voor een lezing over: Commerciële toepassing van Linux.

De laatste twee jaar wordt het open source product Linux steeds vaker genoemd als mogelijk alterna-tief voor de commercieel beschikbare UNIX varianten en Windows NT. Op dit moment wordt Linux al veelvuldig toegepast binnen de Internet wereld als mail server en als web server, maar commerciële toepassingen buiten deze wereld zijn nog relatief schaars.

De lezing van Dr. Ir. W. Oelen, werkzaam bij CMG Noord Nederland, geeft een beeld van het gebruik van Linux binnen KPN Telecom als basis voor een gedistribueerde job manager, welk van groot be-lang is voor KPN Telecom voor de interne bedrijfsvoering. In de lezing zal worden ingegaan op de keuze voor (onder andere) Linux, de huidige stand van zaken en de performance van het systeem in termen van throughput, beheerinspanning en stabiliteit.

De spreker, Dr. Ir. W. Oelen, is 1 juni 1995 gepromoveerd aan de Universiteit Twente, faculteit Elek-trotechniek. Het onderwerp van de promotie is "Het ontwerpen van mechatronische systemen" (me-chatronica is een samentrekking van de woorden mechanica en elektronica). Per 1 november 1994 is hij in dienst getreden bij CMG als ICT-consultant. Vanaf 1 februari 1995 heeft hij zich binnen CMG vergaand verdiept in netwerk programmering en de toepassing daarvan in middleware systemen. Vanuit CMG is het in de lezing beschreven product ontwikkeld voor KPN Telecom.

Deze informatie over het programma vindt u ook bij: 'http://www.ngi.nl'.
Na afloop is er gelegenheid om onder het genot van een drankje nog wat na te praten
Meer informatie over deze activiteit kunt u verkrijgen bij Kees van Loon, 070-4458499Kosten:
NGI leden en studenten (op vertoon van collegekaart) : gratis Niet leden f. 50,-- (te voldoen aan de zaal)

Aanmelden bij het NGI secretariaat, bij voorkeur via de NGI-website of per e-mail: (info.ngi@ngi.nl). Per telefoon 030-2844510 of fax 030-2844511 kan ook. S.v.p. niet vergeten te vermelden of u wel/geen NGI lid bent!

Lokatie
Haagse Hogeschool
Johanna Westerdijkplein 75
Den Haag (vlak bij NS-station Holland Spoor)