UnitedConsumers wint PwC E-business stimuleringsprijs

Datum nieuwsfeit: 30-05-2000

UnitedConsumers wint PwC E-business stimuleringsprijs

EINDHOVEN, 30 mei 2000 - UnitedConsumers heeft gisteravond in Media Plaza te Utrecht de
PwC E-business stimuleringsprijs in ontvangst mogen nemen. Deze prijs werd uitgereikt door Price WaterhouseCoopers en is goed voor fl. 25.000,- aan advies uren. UnitedConsumers heeft de prestigieuze prijs te danken aan haar businessconcept, dat innovatief, vooruitstrevend en toch eenvoudig is.
PriceWaterhouseCoopers selecteerde UnitedConsumers als winnaar van de stimuleringsprijs uit de 8 genomineerde bedrijven voor de Broos van Erp Prijs 2000 (een aanmoediging voor de meest succesvolle startende ondernemer op het gebied van nieuwe media, in het leven geroepen door het ministerie van Economische Zaken met dit jaar 151 inzendingen). De PwC E-business prijs werd uitgereikt tijdens het award-diner, waar mede oprichter/directeur van UnitedConsumers, Paul van Selms, de prijs kreeg overhandigd van PwC partner Wouter van Waardt.
"UnitedConsumers geeft met een eenvoudig maar grondig uitgewerkt businessmodel, gekoppeld aan het internet, bestaande consumermarkten, zoals de brandstofmarkt voor automobilisten, een nieuwe marktwerking. Met voordelen voor de individuele automobilist en de
oliemaatschappijen/pomphouders. Het businessconcept van UnitedConsumers is innovatief en belooft veel voor de toekomst, maar is desondanks erg eenvoudig", aldus Wouter van Waardt.

UnitedConsumers
UnitedConsumers is op 15 maart jl. als eerste bedrijf in Europa gestart met het aanbieden van brandstofkorting via internet. Via de website, www.UnitedConsumers.com, kunnen alle automobilisten die op jaarbasis voor minimaal fl. 2.500,- brandstof tanken (12.500 km op jaarbasis bij benzine), zich gratis aanmelden. UnitedConsumers onderhandelt voor deze automobilisten met een landelijk dekkende oliemaatschappij voor een brandstofcontract, zodat alle deelnemers met circa fl. 5,- korting per tankbeurt kunnen tanken. UnitedConsumers heeft inmiddels ruim 15.000 deelnemers en verwacht deze zomer het eerste volumecontract voor 100.000 automobilisten af te sluiten. Daarna volgt een internationale roll-out en diversificatie naar telefonie, gas water en electriciteit. "Zeg maar alles wat tikt voor de consument", aldus een blij verraste Paul van Selms.
EINDE PERSBERICHT

Noot aan de redactie (