Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 30-05-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 30-05-2000 Politieberichten van 30/5 (07.00 t/m 13.00 uur)

Zurich: naam slachtoffer
De 62-jarige vrouw uit Stiens, die bij het ongeluk op donderdag 25 mei onder Zurich zwaargewonde raakte en gisteren overleed in het ziekenhuis in Sneek was genaamd: Metje de ROOIJ.
Heeg: inbraak bedrijf
Afgelopen nacht tussen 03.00 en 03.15 uur werd ingebroken in een bedrijf aan De Draei. Door een deur te forceren was men het bedrijf binnengekomen. De eigenaar, een 57-jarige man uit Soest, die in het bedrijf sliep, was wakker geworden op het moment dat men de roldeur van het bedrijf opende en er met een heftruck werd rondgereden. Het bleek dat men een kluis uit het kantoorgedeelte had weggenomen en deze met de heftruck wilde vervoeren. De eigenaar heeft een manspersoon met een lengte van ongeveer 1.75 meter in de loods gezien, een verder signalement kon hij niet geven. De man rende weg en sprong in een auto, die zonder verlichting wegreed in de richting Hommerts. De kluis, was nog niet geopend, werd op de straat voor het bedrijf aangetroffen.

Drachten: inbraak lunchroom
Afgelopen nacht werd ingebroken bij een lunchroom aan het Raadhuisplein. Men bleek een ruit te hebben ingegooid en uit de kassa werd wat klein geld weggenomen, alsmede een muntstuk van f 5.- en 1 Duitse mark. De eigenaar, een man van 38 jaar uit Drachten, heeft aangifte gedaan. In de onmiddellijke omgeving van de lunchroom werd een verdachte, een 20-jarige inwoner van Drachten, aangehouden. Hij had het geld en het muntstuk van f 5.- en de Duitse mark nog in zijn bezit. De man is overgebracht naar het bureau en ingesloten.
Rottum: brand voersilo
Dinsdag omstreeks 06.30 uur brak brand uit in een voersilo bij een boerderij aan de Binnendyk. De voersilo was gevuld met 14 ton bix. Een mogelijk oorzaak van de brand zou een lamp kunnen zijn, die in de silo was blijven branden, waardoor de bekisting vlam vatte. Door kordaat optreden van de boer, een man van 39 jaar, kon erger worden verkomen en beperkte de taak van de brandweer zich tot nablussen
Oosterwolde: diefstal velgen
Afgelopen weekend werden van een auto, die geparkeerd stond bij een garagebedrijf aan het Waardeel, vier velgen inclusief de banden weggenomen. Ook werden van de auto twee ruiten ingegooid. De eigenaar, een man van 26 jaar uit Gorredijk, heeft aangifte gedaan.
Koudum: inbraak bedrijf
Van dinsdag op woensdag werd ingebroken in het hotel-restaurant Galamadammen. Hoe men het bedrijf is binnengekomen, werd niet duidelijk. Een achter de balie staande inwerpsafe met geld werd weggenomen. Een medewerker van het bedrijf, een 32-jarige inwoner uit Balk heeft aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 8808272