Politiebericht Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 30-05-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 30-05-2000 2e Persbericht 30 mei 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Gestolen bromfiets
Dinsdagmorgen om 11.30 uur zijn in de Michelangelolaan in Eindhoven een 20-jarige en een 21-jarige Eindhovenaar aangehouden. Zij hadden een bromfiets bij zich die een dag eerder in de Michelangelolaan was gestolen. Tegen het duo is op het politiebureau proces-verbaal opgemaakt en de bromfiets is in beslaggenomen.

Eindhoven: Snelheidscontrole
In de St Petrus Canisiuslaan is dinsdagmorgen tussen 9.00 en 11.15 uur een snelheidscontrole gehouden. Er zijn 36 bekeuringen opgemaakt. Hoogste snelheid 90 km/u.

Eindhoven: Diefstal autos
In de nacht van maandag op dinsdag is op de Herentalsweg in Eindhoven een grijze Opel Kadett met het kenteken NJ-83-SH gestolen. Maandagavond verdween in de Amazonelaan een blauwe Opel Corsa met het kenteken LP-64-SL.

Helmond: Steunfraude
Door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt tegen een 45-jarige vrouw uit Helmond. Zij wordt verdacht van steunfraude. De vrouw woonde van 1 januari 1998 tot 1 maart 2000 buiten de gemeente Helmond samen met een man. Zij maakte daarvan geen melding. Ze benadeelde de sociale dienst van de gemeente Helmond voor een bedrag van 47.600,37. Dat bedrag wordt teruggevorderd.

Someren: Inbraak
In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken bij een bedrijf aan de Kromvenweg. Een buitendeur werd met grof geweld opengebroken en binnen werd de werkplaats doorzocht en een container opengebroken. De eigenaar mist tot nu geen spullen.

Son: Gereedschap gestolen
In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in een bedrijf aan de 4100 ( industrieterrein) in Son. Een container met gereedschap, die in een in aanbouw zijnd gedeelte stond, werd door de inbrekers opengebroken. Er zijn enkele schroefmachines, boorhamers, zagen en handgereedschapsets gestolen.