SNS Reaal Groep bereikt principeakkoord eigen CAO

Vindplaats 2
's-Hertogenbosch 30 mei 2000

SNS Reaal Groep bereikt principeakkoord eigen CAO

SNS Reaal Groep heeft vandaag een principeakkoord bereikt met de vakorganisaties over een eigen CAO. De looptijd van de SNS Reaal Groep-CAO is van 1 juni 2000 tot en met 31 mei 2001. Het akkoord kent per 1 juni 2000 een loonsverhoging van 3,8%. De gemiddelde arbeidsduur blijft 36 uur per week.
De nieuwe SNS Reaal Groep-CAO geldt voor nagenoeg alle 6000 bank- en verzekeringsmedewerkers die nu nog vallen onder de bedrijfstak-CAO voor het bankbedrijf en de ondernemings-CAO voor de verzekeringsbedrijven van SNS Reaal Groep.

SNS Reaal Groep zal zich inspannen gedurende de looptijd van deze CAO een optieregeling in te voeren waaraan in principe alle werknemers, op wie de nieuwe CAO van toepassing is, kunnen participeren. Ook wordt medewerkers de mogelijkheid geboden te sparen voor een langdurig verlof (maximaal 6 maanden in 5 jaar). Zij mogen hiervoor diverse inkomensbronnen aanwenden.

Er is overeenstemming bereikt over de invoering van een nieuw salarissysteem met ingang van 1 januari 2001. In dit salarissysteem is de omvang van de periodieke verhoging afhankelijk van de ontwikkeling van de medewerker in zijn functie. Daarnaast kan de medewerker op basis van de resultaten van zijn functioneren in aanmerking komen voor een beoordelingsgratificatie. Voor specifieke categorieën (met name buitendienstfunctionarissen) is een variabel beloningssysteem van toepassing.

Eerste onderhandelaar van SNS Reaal Groep, Jan Plug is tevreden over de SNS Reaal Groep-CAO. 'De CAO is in een open en snel overleg met de vakbonden tot stand gekomen. We kenden al een ondernemings-CAO voor onze verzekeringsbedrijven zodat er al interne deskundigheid bestond voor het afsluiten van eigen CAO's. De kern van het voorstel is een balans tussen flexibiliteit en rechtszekerheid. Daarbij is er sprake van een volledige harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden', aldus Jan Plug.

De vakorganisaties (FNV Bondgenoten, De Unie, CNV Dienstenbond en BBV) leggen het principeakkoord met een positief advies voor aan hun achterban.

Voor meer informatie: SNS Reaal Groep Concern Communicatie Erna ter Balkt 073 - 683 27 73 06 - 51 32 95 23

www.snsreaalgroep.nl

This e-mail message is intended exclusively for the addressee. If the e-mail was sent to you by mistake, would you please call us immediately? In that case, we also request you to destroy the e-mail and to neither use the contents nor disclose them in any matter to third parties, because the message can contain confidential information which may be protected by professional secrecy.

Adviesbureau Klijnsma & Bodes bv, Amaliastraat 3-5, 2514 JC The Hague, the Netherlands, tel. +31 (70) 31 31 031.