Amersfoortse Verzekeringen: workshop, award, nieuwe manager

Datum nieuwsfeit: 30-05-2000
Persbericht De Amersfoortse

GRAND PRIX CUSTOMER SERVICE AWARDS 2000 GAAT NAAR DE AMERSFOORTSE

De telefonistes van De Amersfoortse Verzekeringen hebben donderdag 25 mei jl. in het Amstelhotel de Grand Prix Customer Service Awards 2000 in ontvangst mogen nemen. Jaarlijks organiseert het bedrijf Teleperformance dit internationaal onderzoek waarin zij meten hoe doeltreffend bedrijven met de telefonische contacten die zij ontvangen, omgaan. Bovendien wordt gekeken naar de service die de telefonistes tijdens het contact bieden aan klanten en potentiële klanten.

In totaal zijn meer dan 100 bedrijven onderzocht. In de categorie verzekeringen deden een aantal toonaangevende verzekeringsmaatschappijen mee zoals Amev, Anova, Ohra en Zilveren Kruis. De Amersfoortse scoorde bovengemiddeld op alle criteria, variërend van wachttijd, begroeting en productkennis tot afsluiting van het telefoongesprek. Na een tweede plaats in 1999 wist De Amersfoortse dit jaar beslag te leggen op de eerste plaats. Door het winnen van de eerste prijs in Nederland dingt de verzekeringsmaatschappij automatisch mee naar de Europese Grand Prix Award die begin juni in Parijs zal worden uitgereikt.

Voor achtergrondinformatie De Amersfoortse Verzekeringen Drs R.J.M. Otten, Directeur Commerciële Zaken en Marketing Tel. (033) 464 24 18

NIEUWE ACCOUNTMANAGER BIJ DE AMERSFOORTSE

De heer M.T.J. van Schie (31) is benoemd tot accountmanager in de regio Zuid-West Nederland. Hiervoor was de heer Van Schie werkzaam als financieel adviseur bij Hogervorst & Partners BV.

WORKSHOP EMPLOYEE BENEFITS VAN DE AMERSFOORTSE GROOT SUCCES

De eerste in een reeks van vier workshops over Employee Benefits (EB) is een groot succes geworden. Initiatiefnemer De Amersfoortse Verzekeringen biedt de workshop aan startende EB-adviseurs aan die méér willen dan het geven van product-georiënteerd advies alleen. Met een praktijkgericht stappenplan waarin de specifieke bedrijfssituatie van de cliënt staat, zijn de deelnemers zo getraind dat ze integraal advies kunnen geven. Een groep van 25 assurantie-adviseurs uit de regio Midden Nederland beet op 24 mei jl. de spits af in La Montagne te Rhenen. Met succes, zo blijkt uit een enquête die meteen na de cursus is gehouden. Het was niet de eerste keer dat een soortgelijke workshop werd georganiseerd; De Amersfoortse biedt de cursus al voor de vierde keer in successie aan.

Het programma bestond uit verschillende onderdelen die een wisselende inspanning van de medewerkers verlangde; variërend van luisteren, discussiëren, groepsopdrachten uitwerken tot presenteren. Daartoe werd een overzichtelijke map uitgedeeld waarin de behandelde vragen als: 'wat is EB, welke kansen liggen er in de markt en hoe geeft u het beste inhoud aan uw rol als EB-adviseur' nog eens uitgebreid werden behandeld. Gastspreker was de heer R.J.L. van Horen met een presentatie over 'voorsprong in de tijd', waarop door de deelnemende adviseurs positief en enthousiast werd gereageerd.

De eerstvolgende workshop staat gepland voor 7 juni in Den Bosch voor de regio Zuidoost Nederland. Daarna volgen de regio's Zuidwest, Noordwest en Noordoost Nederland op respectievelijk 6, 13 en 27 september.