Samsung produceerde 10-miljoenste TFT-LCD panel

Datum nieuwsfeit: 30-05-2000
Samsung

Samsung produceerde 10-miljoenste TFT-LCD panel

Samsung verwacht in 2000 6 miljoen panels ter waarde van US$ 2,8 miljard te produceren

Rijswijk, 30 mei 2000 - Samsung verwacht dit jaar dat de verkoop van TFT-LCD panels (schermen) circa US$ 2,8 miljard zal opleveren. Vorig jaar werd voor US$ 2,2 miljard omgezet. Samsung heeft, sinds het eerste TFT-LCD panel in 1995 werd afgeleverd, 10 miljoen TFT-LCD panels geproduceerd. De productiecapaciteit groeit jaarlijks met 106 procent. In 1995 werden er nog 160.000 panels geproduceerd, in 2000 denkt Samsung 6 miljoen TFT-LCD panels af te leveren.

De wereldmarkt voor TFT-LCD panels zal volgens Samsung groeien tot meer dan 30 miljoen panels per jaar. Samsung gaat er voorts van uit dat de LCD markt in de toekomst zal groeien door een stijgende vraag voor large-screen monitoren en LCD TV's.

Samsung produceert op vier productieplaatsen in Korea 12.1 inch, 14.1 inch, 15 inch en 17 inch TFT-LCD panels voor notebooks en monitoren. Volgens onderzoek van DisplaySearch, een LCD-marktonderzoeksbureau, was Samsung in het eerste kwartaal van 2000 marktleider met 22 procent marktaandeel in TFT-LCD panels. Samsung verwacht over het gehele jaar een marktaandeel van 20 procent te behalen.

Bron: Samsung Electronics © 2000

Samsung Electronics
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555. Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 medewerkers wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en microgolfovens. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.