NedCar bereikt hoogste punt vernieuwde Lakstraat

Press Information

52040/00-1029

NedCar bereikt hoogste punt vernieuwde Lakstraat

NedCar investeert miljoenen guldens in een vernieuwde lakstraat die medio 2001 in gebruik zal worden genomen. Op woensdag 31 mei a.s. wordt, in aanwezigheid van toeleveranciers, bouwers en NedCar-betrokkenen, op het NedCar-terrein officieel het hoogste punt bereikt van de bouw van de uitbreiding van de lakstraat. Door een ludieke handeling van NedCar President C. Dewulf, wordt bij dit heuglijke feit stilgestaan.

Verhoging capaciteit
De nieuwe uitbreiding van de lakstraat verhoogt de capaciteit van de metallic lakken, waardoor NedCar nog beter kan inspelen op de wensen van de klanten. Ook is het met de vernieuwde lakstaat mogelijk om mono-lakken van een zogenaamde clear coat te voorzien, wat noodzakelijk is voor de export naar de Verenigde Staten. Alle aflakken worden met waterafdunbare lakken gespoten. Bovendien wordt de nieuwste technologie toegepast waardoor we aan de strengste eisen op het gebied van milieu voldoen.
Nieuwste technologie en maximale flexibiliteit
President C. Dewulf licht in zijn toespraak toe: “Met deze vernieuwde lakstraat wordt in record tempo een strategische investering gerealisseerd die NedCar in staat stelt nog flexibeler op de wensen van de klant in te gaan. Door toepassing van de nieuwste technologie kunnen we zowel onze klanten - met kwalitatief hoogstaande producten - als de omgeving tevreden houden, door onder andere verbeterde afvalverwerking en het feit dat er geen sprake zal zijn van toename in geluid.”
Na een jaar van voorbereiding werd in September 1999 met de bouw gestart. De firma's Takenaka-Laudy, Dürr en Stotz zijn verantwoordelijk voor de realisatie van het project.

Born, 30 mei 2000

Corinne van Iersel