Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 31-05-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 31-05-2000 Persbericht district Den Bosch

VERDACHTE BEDREIGING VROUW AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch) Dinsdagavond is een 21-jarige inwoner uit s-Hertogenbosch op de Copernicuslaan in zijn woonplaats aangehouden voor bedreiging van een 31-jarige Bossche. De vrouw liet op dat moment haar hond uit, die op een gegeven moment aan de verdachte snuffelde. De man was hier niet van gediend. Er ontstond een woordenwisseling tussen de twee, waarop de verdachte de vrouw verbaal met de dood bedreigde. Later hield hij zich bij de woning van de vrouw op. De man is aangehouden en voor nader onderzoek ingesloten.

DRUNENAAR AANGEHOUDEN VOOR BEDREIGING (Drunen) Dinsdagavond is een 39-jarige inwoner uit Drunen op de Grotestraat in zijn woonplaats aangehouden voor bedreiging van een horecaondernemer en het plegen van vernielingen. De man kreeg onenigheid met een andere bezoeker van de gelegenheid. Uiteindelijk sloeg de verdachte die bezoeker enkele malen en vernielde vervolgens een lamp. Hij dreigde de zaak in brand te steken en liep weg. Agenten konden de man even verderop aanhouden. Nadat hij aanvankelijk rustig meeging, probeerde hij later een stoel en een raam van de surveillancewagen te vernielen. Hij bedreigde en bespuwde de agenten. Ook op het bureau verzette hij zich heftig. Hij is ingesloten.

BOZE JONGEN VERNIELT RUIT (s-Hertogenbosch) Dinsdagavond is een 14-jarig Bosschenaartje aangehouden voor vernieling van de ruit van een toegangsdeur van een flat aan de Ploossche Hof in s-Hertogenbosch. De jongen verklaarde plotseling boos geworden te zijn op zichzelf en daarom de ruit te hebben vernield. Hij wordt voorgedragen voor alternatieve bestraffing via BURO HALT. Zijn moeder is ingelicht over het gebeurde.

DIEFSTAL PAARDRIJSTELLEN (Drunen) Dinsdagavond is melding gemaakt van diefstal van enkele paardrijstellen inclusief hoofdstellen vanuit een paardenloods aan de Bosscheweg in Drunen.

INBRAAK SPORTZAAK (s-Hertogenbosch) Dinsdagavond is ingebroken in een sportwinkel aan de Leeghwaterlaan in s-Hertogenbosch. Uit het pand is een nog onbekende hoeveelheid sportkleding ontvreemd.

BEDRIJFSINBRAAK (s-Hertogenbosch) Van dinsdag op woensdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Deutersestraat in s-Hertogenbosch. Uit het pand zijn o.a. een kluis en enkele computers ontvreemd.

VUILNISMAN VALT VAN VUILNISWAGEN (s-Hertogenbosch) Woensdagmorgen is een 63-jarige Hinthammer op de Copernicuslaan in s-Hertogenbosch van een vuilniswagen gevallen. Het slachtoffer stond achterop de rijdende vuilniswagen en kwam door nog onbekende oorzaak ten val en viel met zijn hoofd tegen de trottoirband. Hij is voor nader onderzoek per ambulance overgebracht naar het Carolusziekenhuis.

SNORFIETSTER GEWOND BIJ AANRIJDING (s-Hertogenbosch) Woensdagmorgen is een 49-jarige Bossche op de kruising Klokkenlaan / Sint Teunislaan in s-Hertogenbosch gewond geraakt bij een aanrijding met een 15-jarige plaatsgenoot. De vrouw haalde op haar snorfiets bij de verkeerslichten de voor rijdende fietser in. Deze sloeg echter zonder te kijken plotseling linksaf, waardoor de vrouw ten val kwam. Zij is per ambulance overgebracht naar het Carolusziekenhuis.

ILLEGAAL VUIL STORTEN (s-Hertogenbosch) Woensdagmorgen is illegaal vuil gestort op de Frederik van Eedenstraat in s-Hertogenbosch. De politie en milieupolitie troffen tijdens een gecombineerde patrouille o.a. tapijt en onderdelen van een kast aan. Na een kort onderzoekje kon de dader worden achterhaald. Hij kreeg proces-verbaal.

DIEVEN POLOSHIRTS OP HETERDAAD BETRAPT (s-Hertogenbosch) Woensdagmorgen zijn Nieuwstraat in s-Hertogenbosch een 33-jarige en 34-jarige inwoner uit die plaats aangehouden voor kledingdiefstal vanuit een winkel aan de Arena. Het tweetal was er na de diefstal van acht poloshirts op de fiets vandoor gegaan. De 34-jarige man kon door de agenten klem worden gereden. De 33-jarige man probeerde er op de fiets vandoor te gaan. Na een snelle sprint van één van de agenten kon ook hij worden aangehouden. Beide zijn ingesloten en de poloshirts ter waarde van Fl. 320,= gulden zijn inbeslaggenomen.