KPN lanceert Eurobond van euro 6 miljard

Datum nieuwsfeit: 31-05-2000
KPN LANCEERT EEN EUROBOND VAN EURO 6 MILJARD

Koninklijke KPN N.V. heeft vandaag met groot succes een Eurobond uitgegeven ter grootte van EURO 6 mrd. Deze transactie bestaat uit de volgende tranches:

* 1 jaars floating rate notes van EURO 1 mrd

* 1 jaars USD floating rate notes van USD 1 mrd
* 2 jaars floating rate notes van EURO 2,5 mrd
* 3 jaars tranche met een vast rentetarief van EURO 1,5 mrd
Deze tranches hebben een opslag van respectievelijk 18,19 en 35 basispunten over Euribor of USD Libor en 80 over Duitse staatsobligaties met een looptijd van drie jaar.
De transactie is zeer positief door de markt ontvangen en is vooral geplaatst bij Europese beleggers. Vanwege de kwaliteit van de vraag bij beleggers is de oorspronkelijke omvang verhoogd van EURO 5 mrd naar EURO 6 mrd. De opbrengst wordt gebruikt voor de aflossing van een groot deel van de Euro 10,6 miljard die is aangetrokken onder de kredietfaciliteit die is gebruikt voor de acquisitie van de Duitse mobiele operator E-plus. Bank of America en Salomon Smith Barney traden op als Joint-Bookrunners in nauwe samenwerking met een aantal andere relatiebanken van KPN.
Noot voor de redactie (

Noot voor redacties