Nieuwe CAO voor medewerkers uitzendbureaus

Datum nieuwsfeit: 31-05-2000
Dienstenbond CNV

Nieuwe CAO voor medewerkers uitzendbureaus
"Eindelijk is er sprake van een moderne CAO"

Totaal onverwacht, althans volgens bestuurder Rob Vlietman van de Dienstenbond CNV, is er vanmiddag een principe-akkoord bereikt voor een nieuwe CAO voor vaste medewerkers van uitzendbureaus. "We hadden nog een overlegdatum staan op 21 juni, maar dat is niet meer nodig. Het ging voorspoediger dan gedacht".

De besprekingen resulteerden in een mooie CAO volgens hem. "De hele boel is op de schop gegaan. Daarvoor in de plaats ligt er nu een moderne CAO. Dat was ook hoog tijd. De Dienstenbond CNV vroeg daar al jaren om", aldus Vlietman. In de nieuwe CAO, die loopt van 1 april dit jaar tot 1 april 2001, zijn goede afspraken gemaakt over vernieuwing van de functieclassificatie en het loongebouw. Ook wordt er hard gewerkt aan realisering van een CAO a la Carte. Daarnaast wordt het budget voor kinderopvangregelingen verdubbeld. De veertienduizend intercedenten binnen uitzendbureaus die aangesloten zijn bij de ABU krijgen er per 1 juli van dit jaar 3,5 % salaris bij.

Hoofddorp, 31 mei 2000

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Rob Vlietman, bestuurder voor Uitzendbureaus, tel. kantoor: 023 - 5651 052, tel. mobiel: 06 - 2047 1884 of met Bert Jansen, voorlichter, tel.kantoor: 023-5651052, tel. mobiel: 06 - 2000 5272