KPN: Nieuwe tarieven voor bellen naar mobiele telefoon

Datum nieuwsfeit: 31-05-2000
Nieuwe tarieven voor bellen naar mobiele telefoon

Het bellen van een vaste telefoon naar een mobiel toestel wordt goedkoper. KPN Mobile heeft zijn vergoeding voor het gebruik van zijn netwerk fors verlaagd. Het bellen vanaf een vaste KPN-aansluiting naar een mobiele KPN-aansluiting kost vanaf 15 juni as. doordeweeks f 0,49 en in het weekend f 0,25 per minuut.

Het tarief is een optelsom van de vergoeding voor het gebruik van het vaste KPN-net plus de vergoeding die KPN moet betalen aan de mobiele operator voor het gebruik van zijn netwerk.
Tevens zullen met ingang van 15 juni de tarieven per mobiele operator verschillen.

Een gesprek vanaf een vast toestel naar een mobiel toestel verloopt via twee netwerken. Het begint op het vaste netwerk van KPN en vervolgt zijn weg op het netwerk van de mobiele operator waar de gebelde persoon klant is. Zowel KPN als de mobiele operator maken kosten voor dat gesprek. De kosten voor het 'vaste' deel van het gesprek gaan omlaag. De kosten voor het 'mobiele' deel van het gesprek worden bepaald door de mobiele operator en kunnen dus verschillen. Tot nu toe verschilden de gevraagde vergoedingen nauwelijks van elkaar. De nieuwe tarieven zijn tot stand gekomen in overleg met de mobiele aanbieders.

De tarieven per operator zijn met ingang van 15 juni 2000 (inclusief BTW):

Bellen naar: Oude tarief per minuut Nieuwe tarief per minuut standaard dal weekend standaard dal
weekend
KPN Mobile f 0,75 f 0,50 f 0,50 f 0,49 f 0,49 f 0,25 Ben f 0,75 f 0,50 f 0,50 f 0,67 f 0,46 f 0,46
Dutchtone f 0,75 f 0,50 f 0,50 f 0,66 f 0,45 f 0,45 Libertel f 0,75 f 0,50 f 0,50 f 0,67 f 0,45 f 0,45 Telfort f 0,75 f 0,50 f 0,50 f 0,64 f 0,44 f 0,44
Standaard: maandag t/m vrijdag 08:00-20:00 uur
Dal: maandag t/m vrijdag: 00:00-08:00 uur en 20:00 t/m 24:00 uur Weekend: zaterdag en zondag 00:00-24:00 uur
Deze tarieven zijn afgerond en gelden voor alle abonnementsvormen. Tevens geldt een starttarief van f 0,10 per gesprek.

Voor meer informatie over de tarieven kunnen klanten vanaf 15 juni kijken op www.kpn.com en bellen met de Zelfservicelijn: 0800-0429 (gratis).

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties