Minder uitkeringen WW en ZW, meer uitkeringen WAO

Datum nieuwsfeit: 31-05-2000

Persbericht d.d. 31/05/00

Minder uitkeringen WW en ZW, meer uitkeringen WAO

Het aantal mensen met een uitkering voor arbeidsongeschiktheid (WAO, WAZ of Wajong) is eind maart 2000 920.200. Een stijging van 2.200 ten opzichte van eind februari. Omdat een persoon meerdere uitkeringen kan hebben, is het totale aantal uitkeringen eind maart 930.800. Eind maart 1998 waren er 897.700 personen met een uitkering voor arbeidsongeschiktheid en 905.600 uitkeringen. Dit blijkt uit de Kerncijfers werknemersverzekeringen tot en met maart 2000 en het Maandoverzicht arbeidsongeschiktheidsuitkeringen mei 2000 (gegevens tot en met maart 2000).

WW
Het aantal WW-uitkeringen ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen