Onderhandelingsresultaat Sociaal Plan bij Gezondheidsdienst

Datum nieuwsfeit: 31-05-2000
Dienstenbond CNV

Onderhandelingsresultaat Sociaal Plan bij Gezondheidsdienst
Op dinsdag 30 mei jl. hebben de gezamenlijke bonden met uw werkgever, de Gezondheidsdienst voor Dieren, een laatste overleg gevoerd over een Sociaal Plan.

Het duurde lang om tot een eindresultaat te komen. Op een groot aantal punten hebben we overeenstemming bereikt. Er blijft echter een groot knelpunt: de bestaande wachtgeldregeling. Er ligt een eindbod van de werkgever: als door de reorganisatie een arbeidsovereenkomst beëindigd wordt, geldt de kantonrechtersformule. U kunt dan geen aanspraak maken op de bestaande wachtgeldregeling. Het onderhandelingsresultaat willen we met de leden van de vakorganisaties bespreken. Binnenkort ontvangt u van uw werkgever het Sociaal Plan. Om uw mening te horen over het Sociaal Plan bezoeken we alle locaties. We doen dit op woensdag 14 juni a.s.
Drachten: 9.30 uur, Deventer: 13.00 uur, Boxtel: 16.00 uur Deze bijeenkomsten zijn nadrukkelijk bedoeld voor leden van één van de vakorganisaties (Dienstenbond CNV, FNV Bondgenoten en De Unie). Werknemers die (nog) geen lid zijn en toch mee willen stemmen over het Sociaal Plan kunnen bij deze bijeenkomst aanwezig zijn als ze vooraf lid worden van één van de organisaties. Overigens zal het Plan van toepassing zijn voor alle werknemers. Bij vragen kunt u contact opnemen met uw bestuurder Wim Burggraaf per telefoon (055 - 577 2640), post, fax (055-5220385) of email ((w.burggraaf@cnvdibo.nl)).
Apeldoorn, 31 mei 2000