Nieuwe directeur Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting

nibudan.gif (21455 bytes)

31 mei 2000

Nieuwe directeur NIBUD

Op 1 juni treedt mevrouw drs. G.J. Wilmink in dienst als directeur van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting. Zij volgt dhr. M. van Leeuwen op, die vanaf 1 januari jl. niet meer werkzaam is bij het NIBUD wegens het aanvaarden van een functie elders. Het NIBUD bestaat momenteel uit 17 medewerkers, waaronder onderzoekers, budgetconsulenten, voorlichters, docenten, een redacteur en een programmeur.

Gerjoke Wilmink was sinds 1997 werkzaam als directeur van Nestas communicatie, onderdeel van de WoningraadGroep te Almere. Zij was daar verantwoordelijk voor het algeheel beleid en resultaat, acquisitie en relatieopbouw. Hiervoor heeft zij onder andere gewerkt als uitgever en adjunct-hoofdredacteur van de Staatscourant.

Het NIBUD is de laatste jaren onder dhr. Van Leeuwen met succes een nieuwe weg ingeslagen. Naast projectsubsidies van de overheid alsmede van het financiële bedrijfsleven, worden inkomsten verkregen uit het uitvoeren van opdrachten voor bijvoorbeeld branche-organisaties, gemeenten en bedrijven. Projectmatig en marktgericht werken vormen hiervoor een stevige basis. Gerjoke Wilmink zal deze ontwikkeling verder uitbouwen en onderhouden.

gjwilmink

Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting is een onafhankelijke stichting. Er wordt voorlichting gegeven over geldzaken van particuliere huishoudens. Tevens wordt onderzoek gedaan en verzorgt het NIBUD opleidingen en cursussen. Het NIBUD richt zich op consumenten zelf alsmede op professionals die in hun werk te maken hebben met de financiën van particuliere huishoudens.