Toyota introduceert Toyota Polis

Datum nieuwsfeit: 31-05-2000
Vindplaats 2
AutoRai

Toyota introduceert Toyota Polis 31-5-00 12:30:00. Om de dienstverlening richting de klant verder te optimaliseren, is Toyota doorlopend op zoek naar mogelijkheden om het activiteitenpakket van de dealers te completeren. In samenwerking met de verzekeraars verenigd in de Stichting Schadegarant, is de Toyota Polis ontwikkeld, een verzekering die de Toyota-rijder in het geval van schade en diefstal extra voordelen biedt.

Als eerste binnen de Nederlandse autobranche benut Toyota het distributienet van de Schadegarantverzekeraars van ruim 9.000 assurantie-adviseurs voor de distributie van de autoverzekering. Voor deze autoverzekering, die als Toyota Polis door het leven gaat, geldt een aantal bijzondere voordelen. Zo krijgt de klant (bij gedeeltelijk dan wel volledig casco) bij een total loss gedurende de eerste vijftien maanden de nieuwwaarde van zijn of haar auto vergoed, in plaats van de gebruikelijke twaalf maanden. Daarnaast is er sprake van een verminderd eigen risico bij schade, is er geen additionele SCM/TNO-beveiliging van de Toyota noodzakelijk wanneer deze voorzien is van een tegenwoordig standaard aanwezige diefstalbeveiliging en krijgt de cliënt gedurende de reparatieperiode een vervangende Toyota tot zijn of haar beschikking. En uiteraard wordt er op de uitgevoerde reparatie Toyota merkgarantie afgegeven.

De dealer moet gezien worden als de leverancier van mobiliteit en als zodanig moet deze een meer dan compleet pakket aan diensten en activiteiten bieden. Met als uitgangspunt dat de automobilist(e) met al zijn of haar wensen en eisen op één adres terecht kan, ook voor schadeherstel. Toyota heeft al in een eerder stadium ook op dit terrein de focus gericht. Om de kwaliteit van de herstelwerkzaamheden aan te laten sluiten bij de normen die onder andere de fabriek eraan stelt én om de klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, heeft Toyota wereldwijd een zogeheten 'Body & Paint'-programma in het leven geroepen. Schadeherstel dat bij een zogeheten 'Body & Paint'-herstelbedrijf is uitgevoerd, betekent de garantie van de allerhoogste kwaliteit, van het behoud van de eventueel resterende fabrieksgarantie en het gemak van de auto achterlaten bij de bekende Toyota-dealer.

Uitgangspunt van de Toyota Polis is het bieden van gemak aan de klant door de goede samenwerking tussen de Toyota-dealer en de assurantie-adviseur. Door gebruik te maken van de kennis en kunde van beiden, wordt de kwaliteit en de service van de dienstverlening richting de Toyota-rijders gegarandeerd en gewaarborgd. Overigens hanteren de verzekeraars allemaal hun eigen basisvoorwaarden en tarieven. Maar alle aangesloten maatschappijen hebben zich geconformeerd aan de specifieke voordelen die de Toyota Merkpolis biedt.

Voor meer informatie kunnen rijders van het merk vanaf 1 september aanstaande niet alleen terecht bij de Toyota-dealer, maar ook bij hun eigen assurantie-adviseur.