Tridion uitgekozen voor Venture Market Europe 2000

Datum nieuwsfeit: 31-05-2000
Tridion volgens Red Herring Magazine een van de 32 beste nieuwe bedrijven in Europa

Als "zeer veelbelovende starter" op 31 mei en 1 juni aanwezig bij Venture Market Europe 2000

Amsterdam, 2 mei 2000 - E-marketingsoftwarebedrijf Tridion behoort tot de 32 ´meest veelbelovende Europese nieuwe bedrijven´ die door Red Herring zijn uitgenodigd voor het tweedaagse evenement Venture Market Europe 2000. Tijdens dit evenement, op 31 mei en 1 juni in het Royal Lancaster Hyde Park te Londen, worden vooraanstaande Europese particuliere ondernemingen gepresenteerd aan een internationaal gezelschap van kapitaalverstrekkers, investeringsbanken, topmanagers en ondernemers.

Tridion is na een uitgebreide selectieprocedure gekozen uit meer dan 125 kandidaatbedrijven. De deelnemers moesten een uitgebreide vragenlijst invullen en hun algemene bedrijfsplan laten zien. Voorzitter van de selectiecommissie was John Mecklenburg, redacteur, Red HerringEvenementen. "We hebben bedrijven beoordeeld uit elke hoek van de technologie - van e-commerce tot draadloze verbindingen, van bedrijfssoftware tot communicatie-apparatuur en van biotechnologie tot halfgeleiders. De 32 gekozen bedrijven voldeden aan de drie belangrijkste criteria: uitzonderlijke technische prestaties op het gebied van ontwikkeling, service of de inzet van geavanceerde technologie, een ervaren managementteam met de kennis en het enthousiasme die nodig zijn om een bedrijf succesvol te maken, een duidelijke strategie en een aanbod dat inspeelt op een snelgroeiend, nog onbetreden marktsegment.

De commissie vond unaniem dat Tridion aan al deze criteria voldeed. Venture Market Europe 2000 geeft inzicht in strategische zaken met betrekking tot e-commerce, m-commerce en hun winstgevendheid. Het evenement belooft een forum te worden van interactieve discussies en levendige debatten over kwesties waarmee startende bedrijven tegenwoordig te maken hebben. Het opent deuren naar mensen en ideeën die vormgeven aan de bedrijfsvoering en technologie van de toekomst.

Keynote speakers die hun medewerking hebben toegezegd, zijn onder anderen de topmannen Roel Pieper van Insight Capital Partners, Sebastien de Lafond van ADD Partners, Martin Gagen van het Amerikaanse 3i, Jason Pontin, hoofdredacteur van Red Herring en Christopher Spray van Atlas Ventures. Over Red Herring

Red Herring Communications is een geïntegreerd netwerk van mediabedrijven. Het brengt mensen en organisaties bij elkaar wier inspirerende ideeën en technologische vindingen het bedrijfsleven een nieuw gezicht geven. Red Herring Magazine, Red Herring.com, Red Herring TV en Red Herring Events bieden informatie en analyses en slaan een brug tussen de ICT-branche en de wereldeconomie. Red Herring Communications is een particuliere onderneming met haar hoofdkantoor in San Francisco en een vestiging in New York. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Londen. Voor meer informatie: www.redherring.com.

Over Tridion B.V.

Tridion is een toonaangevende leverancier van e-marketingoplossingen. Deze zijn zeer geschikt voor multinationale ondernemingen die ervoor kiezen online kanalen te gebruiken voor wereldwijde merkontwikkeling, een lokale online presence tot stand willen brengen, langdurige klantrelaties willen opbouwen en onderhouden, en hun totale concurrentiepositie willen verbeteren. Een groot aantal bekende internationale organisaties maakt al gebruik van DialogServer als basis voor hun internetactiviteiten. Dit zijn onder meer KLM, Ericsson, Scania, VISA International, Intergamma, Wolters Kluwer en het Nederlandse ministerie van Defensie.

Voor meer informatie: www.tridion.com.

Voor meer informatie:

Tridion B.V.                             Brodeur Schoep & Van der Toorn
Scott Behles                             Ingrid Mooij
Tel: +31 20 201 0500                     Tel: 020 487 40 00
E-mail: (scott.behles@tridion.com)         E-mail: (ingrid.mooij@svdt.nl)