Politiebericht Cuijk

Datum nieuwsfeit: 01-06-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Cuijk 1-06-2000
Persbericht district Land van Cuijk

ZEER JEUGDIGE WINKELDIEFJES (Cuijk) Woensdagmiddag zijn twee Nijmeegse broertjes van 9 en 11 jaar in een speelgoedwinkel aan de Korte Molenstraat in Cuijk betrapt op diefstal van Pokemonkaartjes. Zij zijn overgebracht naar het bureau.Daar bleek dat de 9-jarige de kaartjes achteraf toch in de winkel had achtergelaten. Zijn 11-jarige broertje had echter de verleiding niet kunnen weerstaan. Laatstgenoemde wordt voorgedragen voor de zogenaamde STOPafhandeling via BURO HALT. De moeder van het tweetal is ingelicht.

VERDACHTE AANGEHOUDEN VOOR POGING INBRAAK (Cuijk) Van woensdag op donderdag is op De Hork in Cuijk een 52-jarige Nijmegenaar aangehouden als verdacht van poging tot inbraak bij een aldaar gelegen bedrijf. Agenten troffen de man onder verdachte omstandigheden met bebloede handen aan. Uit onderzoek bleek dat de man zon vijftig keer in de politieregisters voorkwam. Bij een bedrijfspand werd een ingeslagen ruit met bloedsporen aangetroffen. De Nijmegenaar is voor nader onderzoek aangehouden en ingesloten.

CONTROLE DRAGEN AUTOGORDELS (Cuijk) Woensdagmiddag zijn bij een controle op het dragen van de autogordel op de afrit van Rijksweg A73 in Cuijk vijftien automobilisten bekeurd voor het niet dragen daarvan.

SNELHEIDSCONTROLE (Mill) Woensdagmiddag zijn bij een snelheidscontrole op de Beerseweg binnen de bebouwde kom van Mill 32 automobilisten bekeurd voor overtreding van de maximum snelheid van 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 76 km/h.

BROMFIETSTER GEWOND BIJ AANRIJDING (Boxmeer) Woensdagmiddag is een 52-jarige Beugense op de St. Anthonisweg in Boxmeer gewond geraakt bij een aanrijding met een 52-jarige automobilist uit Boxmeer. Beiden reden vanuit de richting St. Anthonis in de richting van het spoor. De automobilist wilde de voor hem rechts van de weg gelegen inrit van de Gamma inrijden en zag daarbij de vrouw, die met haar scooter, over het naast de weg gelegen fietspad reed, over het hoofd. De vrouw kwam ten val en is met een zware hersenschudding opgenomen in het Maasziekenhuis.

WONINGINBRAAK (Oploo) Woensdagmiddag is ingebroken in een woning aan de Gemertseweg in Oploo. Uit het pand is o.a. beeld- en geluidsapparatuur ontvreemd.

VROUW GEWOND NA VAL UIT BUSJE (Langenboom) Donderdagmorgenvroeg troffen surveillerende agenten bij de kruising Langenboomseweg / Zuid Carolinaweg in Langenboom een 21-jarige Nijmeegse gewond aan. De vrouw bleek in de laadruimte van een bedrijfsbusje te zijn vervoerd. Vermoedelijk door overmatig drankgebruik is zij bij het nemen van een bocht tegen de schuifdeur van de bus aangevallen. Een scharnier van de deur brak af en het slachtoffer viel uit de rijdende auto. Zij is met hoofdletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel. Het busje van de 50-jarige uit Mill afkomstige bestuurder is voor technisch onderzoek uit het verkeer genomen.

DIEFSTAL SPEEDBOOT (Cuijk) Woensdag is vanuit het haventje aan de Waaistraat in Cuijk een kleine speedboot met buitenboordmotor ontvreemd. De boot is 4,5 meter lang, heeft een witte romp en een blauw dek. Het vaartuig was voorzien van een buitenboordmotor, merk Yamaha, type langstaart, 3,5 PK.