KRO De Wandeling: lieve Engeltjes leven voort

Contactpersoon: Tom Dirks

KRO De Wandeling: Lieve Engeltjes leven voort

Datum: 2 + 4 juni

Betekenis dood baby voor gezin blijft groot:
Overleden dochter Anja de Bruin leeft voort.

Anja de Bruin (43) uit Bovenkarspel heeft 'm nog steeds. De knuffel van Vanessa, haar eerste dochter. "Deze heeft bij haar in de couveuse gehangen en daarna bij ons in de gang." Vanessa werd een maand te vroeg geboren en is vlak daarna overleden. Nu zou ze achttien jaar zijn geworden en die dag hebben Anja, haar man en kinderen gevierd met een etentje en een gedachteniskaartje. "Vanessa is er geweest. Ze heeft bestaan, ze groeide in mijn buik, we hebben haar gevoeld en het hartje horen kloppen…"

In KRO De Wandeling praat Lucette Verboven met Anja de Bruin over de betekenis van Vanessa voor het gezin en hoe zij haar lange rouwverwerking nu om kan zetten in een luisterend oor voor ouders die hetzelfde overkomt. "Hoewel ik het moeilijk vind als ik op een bijeenkomst meehuil. Maar ook na 18 jaar betekent Vanessa nog veel. Zij is echt deel van ons leven."

- KRO De Wandeling, vrijdag 2 juni 16.30 uur, Nederland 1. (HH. op zondag 4 juni 09.30 uur)

KRO De Wandeling. Hoe een leven kan lopen.
Lucette Verboven in gesprek met gewone mensen over hun levenservaring.
KRO

1202 EA