Politiebericht Brabant-Noord

Datum nieuwsfeit: 02-06-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 2-06-2000
Persbericht district De Leijgraaf

JOYRIDING De politie heeft donderdagavond twee inwoners van Venhorst, 28 en 29 jaar oud, aangehouden op verdenking van diefstal danwel joyriding. De eigenaar van een motor met zijspan parkeerde zijn voertuig in Boekel en zag even later tot zijn verbazing twee mannen op zijn motor voorbij komen. Hij zag vervolgens dat de mannen op de Kerkstraat met zijn motor tegen een auto reden en zonder te stoppen verder reden. Dankzij goede getuigenverklaringen kon de politie de mannen even later aanhouden. Zij zijn in de loop van vrijdagochten met een proces-verbaal op zak in vrijheid gesteld.

AANHOUDING De politie heeft vrijdagmorgen rond 02.30 uur een 24 jarige inwoner van Schijndel aangehouden op de Markt in Uden. De man bood op een opdringende manier sieraden te koop aan voorbijgangers. Op een gegeven moment gedroeg hij zich erg agressief tegen de passanten en bedreigde mensen die hem hierop aanspraken. Hij is aangehouden en ingesloten.

DIEFSTAL KRATTEN Bij een bedrijf aan de Corridorweg in Veghel verdwenen in de nacht van donderdag op vrijdag 20 kratten met lege flessen. Waarschijnlijk zijn onbekenden over het hek geklommen.

ALCOHOL Een 53 jarige man uit Veghel is in de nacht van donderdag op vrijdag bekeurd omdat hij onder invloed van alcohol reed. De man werd gecontroleerd op de Langedonk in Veghel. Na de blaastest kreeg hij een rijverbod van 6 uren en een proces-verbaal. Op de Rijksweg N265 is donderdagnacht een 24 jarige man uit Drunen bekeurd voor rijden onder invloed. Hij kreeg na de blaastest een rijverbod van 2 uren.