ADALAT is 'eerste-keuze behandeling' bij hypertensiepatiënt

Datum nieuwsfeit: 02-06-2000
Bayer AG Benelux

ADALAT is "eerste-keuze behandeling" bij hypertensiepatiënten Bijeenkomst European Society of Hypertension

Calciumantagonisten redden levens bij hypertensiepatiënten met bijkomende risicofactoren: Resultaten ADALATâ INSIGHT-onderzoek

Brussel/Mijdrecht
De zojuist gepresenteerde eindresultaten van de International Nifedipine study (INSIGHT) bevestigen dat de calciumantagonist ADALATâ Oros (eenmaaldaags) bij hypertensiepatiënten met bijkomende risicofactoren als eerste-keuze behandeling kan worden gebruikt (Gothenburg, 2 juni 2000).
INSIGHT (International Nifedipine GITS/OROS Study. Intervention as a Goal in Hypertension Treatment) is de eerste dubbel-blinde, prospectieve, gerandomiseerde studie waarbij de voordelen van ADALATâ Oros werden vergeleken met die van een combinatietherapie met diuretica (de oudere geneesmiddelengroep die op ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen