FleegardÒ : nieuw product tegen vlooien en vlooienlarven

Datum nieuwsfeit: 02-06-2000
Bayer AG Benelux

Fleegard gaat vlooien en vlooienlarven te lijf! FleegardÒ : Nieuw product tegen vlooien en vlooienlarven in de woning

Zoals U weet worden onze huisdieren vaak geplaagd door vlooien. Omdat de meeste vlooien zich niet op het dier bevinden, maar wel in zijn onmiddellijke omgeving, zoals bijvoorbeeld in manden, is een behandeling van de omgeving minstens zo belangrijk als het behandelen van het huisdier zelf. De divisie Animal Health van Bayer s.a.-n.v. heeft onlangs een nieuwe omgevingsinsecticide FLEEGARDÒ Spray op de Belgische markt gebracht.

FLEEGARDÒ Spray is een insecticide tegen larven en volwassen vlooien in woningen. Door de combinatie van twee werkzame bestanddelen worden niet alleen de volwassen vlooien gedood, maar wordt tevens de ontwikkeling van de larven gestopt. Ze sterven vooraleer het volwassen vlooienstadium te bereiken. FLEEGARDÒ Spray elimineert op deze wijze alle vlooien die zich in de directe leefomgeving van de huisdieren verschuilen en verhindert maandenlang elke herbesmetting.

Gebruiksaanwijzing

Sluit ramen en deuren van de te behandelen ruimte. Vanop 20 cm afstand FLEEGARDÒ Spray spuiten op die plaatsen waar honden en katten regelmatig vertoeven. De plaatsen, waar volwassen vlooien en vlooienlarven zich verschuilen, zijn vooral de directe leefomgeving van het dier (b.v. het mandje) alsook kieren en spleten in de vloer of in het parket en achter plinten. Het product is niet bestemd voor een totale oppervlaktebehandeling. Spuit enkele seconden per plek. Verlaat de ruimte na de behandeling en laat ongeveer een ½ uur inwerken. Daarna de ruimte goed ventileren.

Voor een doeltreffende vlooienbestrijding is ook een behandeling van de honden en katten zelf noodzakelijk. FLEEGARD® Spray is NIET geschikt voor het rechtstreeks bespuiten van honden of katten. Vraag hiervoor advies aan uw dierenarts of apotheker.

Fleegard Spray is verkrijgbaar bij de dierenarts of de apotheker. Een bus van 250 ml behandelt 80 m2 en kost 385 bef. Gebruik biociden veilig. Lees voor gebruik eerst etiket en de productinformatie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bayer s.a.-n.v., Veerle Hamaekers, Tel. 02/535 66 48, e-mail:
(veerle.hamaekers.vh@baybxl.bayer.be).

Fleegard gaat vlooien en vlooienlarven te lijf! ADALAT is "eerste-keuze behandeling" bij hypertensiepatiënten Kabelmof volledig van polyurethaan
Betalen met plezier
Hartelijk welkom aan de nieuwe Bayer-medewerkers uit Rieme. Op zeker spelen
Turbo-behuizing voor vrachtwagenmotoren van Mercedes Even een frisse neus halen
Lakgrondstoffen-productie in Leverkusen uitgebreid: Nieuwe draagbare mini-zeilboot: Zeilen als een surfer Polyurethaan-spuitsystemen succesvol bij de sanering van riolen PUR-innovaties voor de riolering: Polyurethaan-slijtlaag dicht betonbuizen af
Nieuwe brochure: Polyurethaan voor energieabsorptie in auto's Award voor frontend van de Ford Focus: