Politiebericht regio Groningen

Dagelijkse berichten

Vrijdag, 2 juni 2000

Stadskanaal: automobilist onder invloed
Gistermiddag heeft de politie op de Hoofdkade in Stadskanaal een 45-jarige automobilist bekeurd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. De politie kreeg een melding, dat een bestuurder van een personenauto een langs de weg staand paaltje omver had gereden. Toen de politie arriveerde en de bestuurder van de auto aansprak, bleek al gauw, dat hij alcoholhoudende drank had gebruikt. Bij onderzoek op het politiebureau bleek, dat de verdachte 1.4 promille alcohol in zijn bloed had; het rijbewijs van de bestuurder is ingevorderd.>

Delfzijl: fietser onder invloed
Gistermorgen heeft de politie in de M. Buschstraat in Delfzijl een 46-jarige fietser uit Appingedam bekeurd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Het publiek alarmeerde de politie, dat de man slingerend door de straat reed. De verdachte is door de politie aangehouden en moest op het politiebureau een bloedproef ondergaan; de fietser kreeg een rijverbod van 24 uur.

Stedum: snelheidscontrole
Gistermiddag heeft de politie op de Eemshavenweg in Stedum een snelheidscontrole gehouden. Van de 778 gecontroleerde bestuurders reden 15 te hard; zij kregen allen een bekeuring.
Pieterzijl: inbraak in dorpshuis
Vannacht heeft men in het dorpshuis van Pieterzijl ingebroken. Door een ruit van de toegangsdeur te vernielen, kon men in het interieur van het gebouw komen. Een kassa met daarin ruim honderd gulden is door de dader(s) meegenomen.>

Stadskanaal: aanrijding met letsel
Gistermiddag raakte een 34-jarige automobilist uit Sappemeer op de H.J. Kniggestraat in Stadskanaal, doordat hij zich tijdens het rijden met de kinderen bemoeide, op de verkeerde weghelft. Een tegemoetkomende 59-jarige automobilist eveneens afkomstig uit Sappemeer kon zijn 34-jarige plaatsgenoot niet ontwijken, botsten vervolgens tegen elkaar en kwamen beiden tegen een boom tot stilstand. De beide kinderen van de 34-jarige automobilist die ook in de auto zaten, liepen wat aangezichtsletsel op en moesten naar het ziekenhuis worden overgebracht; de bestuurders liepen geen letsel op.
Groningen / Haren

Groningen: man steekt band fiets in brand
Politiemensen reden donderdagochtend op het Gedempte Zuiderdiep toen zij zagen dat een 18-jarige jongen uit Veendam bij een fiets de achterband in brand stak. Hij verklaarde bezig te zijn met het dichten van de lekke band. Omdat de fiets een geforceerd slot had werd de Veendammer aangehouden. Hij is na verhoor op vrije voeten gesteld.
Groningen: bouwplaatsdieven aangehouden
Op een bouwplaats aan de Stalstraat heeft de politie donderdagochtend twee 18-jarige jongens uit de stad aangehouden op verdenking van diefstal. De jongens waren via het over klimmen van een hek op het terrein gekomen Er lagen al enkele gereedschappen klaar om mee te nemen. De jongens zijn na verhoor op vrije voeten gesteld.
Groningen: rijden onder invloed
Op de Noorderhaven werd donderdagnacht een 27-jarige automobilist uit Groningen gecontroleerd op het rijden onder invloed. De man blies een promillage van 1.65. Verder bleek dat hij niet in bezit was van een geldig rijbewijs. De man heeft een dagvaarding meegekregen.
Groningen: caferuzie
De politie werd donderdagnacht gewaarschuwd voor een ruzie in een café op de Grote Markt tussen twee mannen. Onder toeziend oog van de politie ging de onenigheid op straat nog even door. Daarbij gaf een 22-jarige man uit Noordscheschut een 21-jarige Stadjer een vuistslag. De man uit Drenthe werd aangehouden en is na verhoor heengezonden.
Groningen: jongen beroofd van mobiele telefoon
Twee 15-jarige jongens die donderdagavond omstreeks 20.00 uur op een bankje zaten bij de Morgensterlaan werden aangesproken door een nog onbekende jongeman. Op enig moment pakte de man de mobiele telefoon en eiste onder bedreiging van een mes de pincode van de gsm. Hierna vertrok de man richting Iepenlaan. Nadat de jongens de jongeman hadden gevolgd werden ze op de Iepenlaan nogmaals met het mes door de verdachte bedreigd. Daarna fietste hij weg richting de Hoogte. De politie stelt een onderzoek in.

Groningen: inbreker opgepakt
Donderdagavond heeft de politie in de Tellegenstraat een 28-jarige man uit Groningen aangehouden voor inbraak in een woning. De man was binnengekomen door een aantal ruitjes te vernielen en heeft de hele woning doorzocht. Een buurtbewoner waarschuwde de politie die de man in een nabijgelegen tuin kon aangehouden. Hij is in verzekering gesteld.

Groningen : taxichauffeur in het gezicht gespoten Een 56-jarige taxichauffeur is donderdagnacht door een nog onbekende jongen met een vloeistof in zijn gezicht gespoten. De man bracht met zijn taxibusje zes jongens van een discotheek in Roden naar de Pop Dijkemaweg in Groningen. Toen het op afrekenen aankwam werd de man door een van de jongens met een bijtende vloeistof in het gezicht gespoten. Daarna sprongen de jongens uit de bus en renden weg. Onderzoek van de politie in de omgeving leverde niet het gewenste resultaat op.

Groningen: pand in Hoogstraat gekraakt
De politie constateerde donderdagochtend dat een tiental personen een pand aan de Hoogstraat had gekraakt. In het pand, dat al langere tijd had leeg gestaan, stond reeds een bed en ander meubilair. In afwachting van nadere stappen van de eigenaar onderneemt de politie geen verdere actie tegen de krakers.

Afdeling Communicatie: 050-5995010.