Suzuki hoofdsponsor van Amsterdam Admirals

Suzuki hoofdsponsor van Amsterdam Admirals

(28 April 2000)

PERSBERICHT:

Suzuki heeft zich voor het vijfde jaar opnieuw verbonden aan het American football-team Amsterdam Admirals. Importeur B.V. NIMAG steunt het team hoofdsponsor in de strijd om de Europese titel. Zowel op de helmen als op de shirts staat de merknaam Suzuki te lezen.

De Amsterdam Admirals hebben ook dit seizoen weer een flink aantal nieuwe Suzuki's ter beschikking: vier maal een Baleno Estate, twee Jimny's Metal Top, drie maal een Grand Vitara, twee maal een Carry en twee maal een Wagon R+. De eerste thuiswedstrijd, in de Amsterdam ArenA, is inmiddels gespeeld. De laatste thuiswedstrijd van de Admirals op 3 juni wordt overigens gespeeld in het volledig gerenoveerde Olympisch Stadion.

Steeds meer Nederlanders lopen warm voor het Europese American football De Organisatie verwacht dit jaar dan ook weer meer bezoekers dan in 1999. Vorig seizoen trokken de Amsterdam Admirals al met gemak vijftienduizend bezoekers per wedstrijd. Dit jaar denkt de ploeg deze aantallen wederom te overtreffen.

De finale van deze competitie, de World Bowl wordt op 25 juni in Frankfurt gespeeld. In 2001 zal de strijd om de World Bowl in de Amsterdam ArenA plaatsvinden.

Uniek is dat de Amsterdam Admirals zowel op de helmen als op de shirts de naam Suzuki voeren. Shirtsponsoring is in Amerika ongebruikelijk in American football. Het is Suzuki echter weer gelukt om de naam Suzuki op de shirts van de spelers te krijgen. Binnen de NFL (National Football League) is Suzuki de eerste shirtsponsor."