Willem Aantjes op MerweRadio

Datum nieuwsfeit: 04-06-2000

Willem Aantjes op MerweRadio

SLIEDRECHT - Oud-politicus mr. Willem Aantjes zal op zondag 4 en 11 juni tussen 11.00-12.00 uur te beluisteren zijn in het programma 'Stad & Streek, deze week!' op de streekomroep MerweRadio.

Aantjes (77), tegenwoordig woonachtig te Utrecht, was tussen 1959 en 1978 lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal en de laatste acht jaar fractievoorzitter van het CDA. Hij is afkomstig uit de Anti-Revolutionaire Partij (ARP) en groeide op in Bleskensgraaf en Hofwegen, midden in de Alblasserwaard.

Willem Aantjes vertelt over zijn politiek carière, die een enorme deuk opliep toen hij op 8 november 1978 moest aftreden vanwege een oorlogsverleden . De politieke loopbaan van Aantjes kreeg vanaf dat moment een hele andere wending. De oud-politicus, die de eerste jaren van het CDA, ontstaan uit KVP, ARP en CHU, leidde en namens de toen grootste partij zeker kans liep om minister-president te worden, verhaalt tot in detail over zijn loopbaan en met name het onverwachte vertrek uit politiek Den Haag.

De radio-opnamen hebben kortgeleden in Sliedrecht plaatsgevonden. Twee uur lang krijgt u in juni een gefascineerd portret van een man, waarbij zijn loopbaan anders liep dan hij had gehoopt. Willem Aantjes is overigens één van de honderd personen, die in het boek zal komen te staan rond gasten uit het programma 'Stad & Streek, deze week!', dat in november dit jaar zal verschijnen. Alle informatie over het programma is te vinden op internet: www.alblasserwaard.net/stadenstreek.htm

MerweRadio is te ontvangen in de ether op FM 105.4 mhz en op de kabel in de gemeenten Sliedrecht, Hardinxveld-Giessendam, Graafstroom en Liesveld op FM 105.9 mhz. Ook kunt u afstemmen op het geluid van het tekst-tv-kanaal MerweTV. Samenstelling en presentatie: Peter Donk.

Noot voor redacties