Europees Kampioenschap Olieworstelen op Amsterdam Kirkpinar

Datum nieuwsfeit: 04-06-2000
Hallo redactie,
Zondag 4 juni a.s. heeft in Amsterdam het Europees kampioenschap olieworstelen plaats. Deze Amsterdam Kirkpinar is het best bezochte allochtoonse sportevenement in ons land. Dit jaar voor de 4de keer georganiseerd door de vereniging Türkevi in samenwerking met MokumTV en de FC Türkiyemspor Amsterdam. Op 4 juni worden er tienduizenden bezoekers verwacht, want voor het eerst komt niet alleen de legendarische worstelaar Ahmet Tasci maar ook de oud Osmaanse Mehter-kapel naar ons land. De Mehter zal naast hun optreden tijdens dit sportieve festival een dag eerder, zaterdag 3 juni, tussen 2 en 4 uur ´s middags voor het koninklijk paleis op de Dam spelen ter promotie van de ´most macho of all sports´.
Op het webadres: people.a2000.nl/melfers/kirk000.htm kunt u verdere informatie over dit unieke en oergezellige festijn voor de hele familie vinden.
U kunt een digitale foto (zwart wit, 300 dpi) toegezonden krijgen. Deze foto is gemaakt door W. Roszijk. Bij publikatie graag vermelding van naam.
Met vriendelijke groet,

Amsterdam Kirkpinar