CANAL+ brengt deze maand vier literatuurverfilmingen

Datum nieuwsfeit: 04-06-2000
Þ

Hilversum, 2 juni 2000

CINEMANIA thema 'van boek tot film'

De maand juni heeft als thema 'van boek tot film'. Op zondag 4 juni a.s. om 13.20 uur in het programma Cinemania bespreekt presentator Patrick van Mil samen met schrijver Willem-Jan Otten de vier literatuurverfilmingen die deze maand op CANAL+ te zien zijn.

De Cinemania-titels van deze maand zijn:
Letter from an unknown woman
Mierzoete, maar onweerstaanbare tranentrekker over een vrouw (Fontaine) die als een blok valt voor de jonge concertpianist Brand, die haar echter snel na hun korte avontuurtje vergeet. Jaren later lopen ze elkaar weer tegen het lijf. In de hoofdrollen: Joan Fontaine als Lisa Berndl, Louis Jourdan als Stefan Brand en Mady Christians als Frau Berndle. De regie is in handen van Max Ophuls. Uitzending: zondag 4 juni om 13.50 uur op CANAL+1.
The sun also rises
Tyrone Power is perfect als de journalist, die tijdens de Eerste Wereldoorlog zwaargewond en impotent raakt. Ondanks deze handicap blijven hij en zijn grote liefde bij elkaar. Aangrijpende interpretatie van Hemingways boek. In de hoofdrollen: Tyrone Power als Jake Barnes, Ava Gardner als Lady Brett Ashley en Errol Flynn als Mike Campbell. De regie is in handen van Henry King. Uitzending: zondag 11 juni om 13.05 uur op CANAL+1.
A farewell to arms
Tijdens W.O. I wordt de Amerikaanse soldaat Henry verliefd op de Britse verpleegster Catherine, maar hun romance is gedoemd te mislukken. Naar Hemingways klassieke roman. De Sica kreeg een Oscarnominatie voor Beste Mannelijke Bijrol. In de hoofdrollen: Rock Hudson als Lieutenant Frederick Henry, Jennifer Jones als Catherine Barkley en Vittorio De Sica als Major Alessandro Rinaldi. De regie is in handen van Charles Vidor. Uitzending: zondag 18 juni om 12.55 uur op CANAL+1. Touch of evil
Orson Welles' broeierige, atmosferische thriller is een hoogtepunt in de filmgeschiedenis en een film om nooit te vergeten. De huwelijksreis van narcotica-agent wordt een nachtmerrie, wanneer hij betrokken raakt bij een moordzaak. In de hoofdrollen: Charlton Heston als Ramon Miguel 'Mike' Vargas, Janet Leigh als Susan Vargas en Orson Welles als Hank Quinlan. De regie is in handen van Orson Welles. Uitzending: maandag 5 juni om 20.30 uur op CANAL+1.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties