HP breidt databescherming voor mkb uit

Datum nieuwsfeit: 05-06-2000
Hewlett-Packard

HP BREIDT DATABESCHERMING VOOR MKB UIT

Nu ook betaalbare en betrouwbare databescherming voor Windows 2000 en Linux en complete back-up en disaster recovery voor IDE-servers en werkstations

Amstelveen, 5 juni 2000 Hewlett-Packard biedt nu ook betaalbare en betrouwbare databescherming voor middelgrote en kleine bedrijven die Windows 2000 of Linux gebruiken en voor organisaties met servers en werkstations op basis van IDE. Hiervoor heeft HP zijn HP SureStore T20 en T20X Travan tapeproducten voor back-up van servers en werkstations uitgebreid met ondersteuning van Windows 2000 en Linux. Daarnaast worden de HP Colorado Travan-oplossingen voor tape back-up geleverd met back-upsoftware voor desktops met Windows 2000 Professional. Tenslotte introduceert HP de HP SureStore T20XA, een complete oplossing voor back-up en disaster recovery van goedkope PC-servers en werkstations op basis van IDE.

HP SureStore T20 en -T20X
De T20-productlijn van HP is de oplossing voor databescherming voor kleine organisaties zonder eigen IT-afdeling. Kleine organisaties die Linux-, Windows 2000-, Windows NT- en NetWare 5x- of 4x-servers gebruiken zijn met deze zeer betrouwbare SCSI-producten verzekerd van eenvoudige back-ups en disaster recovery van hun complete systeem. Alle T20-producten worden geleverd met
HP Colorado Backup II (CBII) software voor back-up en disaster recovery van de complete desktop onder Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.0 en Windows 2000 Professional.

HP Colorado 8GB, 14GB en 20GB
De HP Colorado tapedrives voorzien kleine organisaties van snelle en eenvoudige oplossingen voor back-ups en disaster recovery. Gebruikers van Windows 2000 beschikken met HPs Colorado-lijn tape back-upproducten voor IDE-desktops, over een betrouwbare oplossing voor back-up en disaster recovery van het gehele systeem. De capaciteit van deze producten varieert van 8GB tot 20GB. De tapedrives worden geleverd met HP CBII-software voor back-up en disaster recovery van de complete desktop onder Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.0 en Windows 2000 Professional.

Nieuwe HP SureStore T20XA
De op IDE gebaseerde HP SureStore T20XA tapedrive is de nieuwste uitbreiding van HPs productenlijn voor databescherming van kleine servers en werkstations. De T20XA is een eenvoudige, betaalbare back-upoplossing voor goedkope, op IDE gebaseerde PC-servers en werkstations. De tapedrive wordt geleverd met software voor back-up en disaster recovery van Windows NT- en Windows 2000-servers. De software biedt ook volledige back-upmogelijkheden voor Linux-servers. Net als de overige producten uit de T20-productlijn van HP wordt de T20XA geleverd met HP CBII-software voor back-up en disaster recovery van de complete desktop onder Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.0 en Windows 2000 Professional.

Prijs en beschikbaarheid
De HP SureStore T20 en T20X server- en werkstationproducten met ondersteuning van Linux en Windows 2000, zijn per direct verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van fl. 1055,- excl. B.T.W. Gebruikers van T20/T20X kunnen overstappen op ondersteuning van Windows 2000 of Linux met een software-upgrade die bij HP verkrijgbaar is.
HPs Colorado 8GB, 14GB en 20GB desktopproducten met ondersteuning voor Windows 2000 Professional zijn per direct beschikbaar voor een verkoopadviesprijs excl. B.T.W. van fl. 598,-. Een upgrade naar ondersteuning van Windows 2000 Professional is verkrijgbaar.

De nieuwe HP SureStore T20XA tapedrives zijn vanaf 1 juli verkrijgbaar bij geautoriseerde HP-resellers, -distributeurs en postorderbedrijven voor een verkoopadviesprijs excl. B.T.W. van fl. 1013,-. Deze prijs is inclusief media en software voor back-up en disaster recovery van servers en werkstations.

Meer informatie over deze nieuwe producten en upgrades is te vinden op www.hp.com/go/tape .

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk