VVD Zandvoort: 'Stijgend grondwater is zeer zorgelijk'

Datum nieuwsfeit: 05-06-2000
VVD Zandvoort: 'Stijgend grondwater is zeer zorgelijk'

ZANDVOORT 6 juni 2000 - "Het grondwater zal binnen 1,5 tot 2 jaar met een halve meter stijgen" voorspelde VVD fractievoorzitter Pieter Joustra onlangs. Volgens woordvoerder Ton van Heemst ziet de gemeente Zandvoort de ernst van het gestegen grondwater in. "Wij hebben ooit eens te horen gekregen dat oppompen van water uit de duinen door het Provinciaal waterbedrijf PWN geleidelijk stopgezet wordt". Volgens Heemstedenaar ir. H. Kruijer is het allemaal jaren geleden begonnen. Begin jaren negentig heeft de provincie onder leiding van toenmalig commissaris van de koningin besloten de duinen te vernatten.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen