Numico's bod op Rexall Sundown is geslaagd

Datum nieuwsfeit: 05-06-2000
Numico

5 juni - Acquisitie Numico's bod van USD 1,8 miljard op Rexall Sundown is geslaagd

Begin mei heeft Koninklijke Numico N.V. een openbaar bod uitgebracht op alle uitstaande aandelen Rexall Sundown voor een bedrag van USD 24 per aandeel. Dit bod liep af op vrijdag 2 juni 2000 middernacht (New York tijd). Op dat moment verwierf Numico 62.657.416 aandelen Rexall Sundown, zijnde 96,36% van de uitstaande aandelen. Dit betekent dat Numico de overname nog deze maand kan afronden. De notering van Rexall Sundown op NASDAQ zal dan worden beëindigd. Met de overname van Rexall Sundown is een totaalbedrag gemoeid van circa US$ 1,8 miljard. Dit is inclusief de nettoschulden van Rexall Sundown van ongeveer USD 114 miljoen en de waarde van de uitstaande aandelenopties bij Rexall Sundown. Met deze overname verwacht Numico een pro forma gecombineerde omzet van circa EUR 4,3 miljard in 2000 en telt zij ruim 28.5000 medewerkers.

De overname versterkt het marktleiderschap van Numico op de groeiende markt van voedingssupplementen. Numico verwacht dat de acquisitie onmiddellijk zal bijdragen in de winst per aandeel. De voorgenomen transactie complementeert Numico's overname in augustus 1999 van General Nutrition Companies Inc. (GNC), vooraanstaand producent en distributeur van voedingssupplementen via speciaalzaken in de Verenigde Staten. De overname van Rexall Sundown, een belangrijke leverancier van voedingssupplementen aan de detailhandel, verschaft Numico een sterke positie in alle afzetkanalen in de snelgroeiende Amerikaanse markt van voedingssupplementen en versterkt de groeimogelijkheden zowel in de Verenigde Staten als wereldwijd.

Rexall Sundown
Rexall Sundown (Nasdaq: RXSD) is een vooraanstaand producent en distributeur van voedingssupplementen en gezondheidsproducten. De pro forma jaaromzet over 2000 bedraagt USD 820 miljoen (inclusief recente acquisities) en is voornamelijk afkomstig uit de Verenigde Staten. De onderneming heeft meer dan 1.500 werknemers. Aanvullende informatie over Rexall Sundown is beschikbaar op de website: www.rexallsundown.com.
Bekijk andere berichten Numico persberichten 2000

Bekijk andere berichten Numico persberichten 1999