Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 05-06-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 5-06-2000 1e persbericht 5 juni 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Verdachte vechtpartij meldt zich
Zondagavond om 19.35 uur is op het politiebureau aan de Aalsterweg een 24-jarige man uit Geldrop aangehouden. Hij meldde zich na een vechtpartij op een parkeerterrein aan de Antoon Coolenlaan. Het parkeerterrein is een opstapplaats voor vakantiebussen. Een van die bussen was rond 17.50 uur aangekomen en de 54-jarige chauffeur uit Heerlen hielp even met het uitladen van de bagage. De man uit Geldrop wilde met zijn personenauto wegrijden maar kon dat niet doordat de bus in de weg stond. Hij vroeg de buschauffeur zijn bus weg te zetten. De buschauffeur vroeg even geduld. Dat zinde de Geldroppenaar niet en hij pakte de chauffeur vast. Er ontstond een vechtpartij. Daarna liep de man uit Geldrop terug naar zijn auto en pakte daar een mes. Hiermee dreigde hij en tijdens de daaropvolgende worsteling raakte het mes de wang van de chauffeur. De Geldroppenaar vluchtte maar meldde zich later. De verwonding van de buschauffeur viel mee, een pleister voldeed.

Eindhoven: Onder invloed
Op de Veldmaarschalk Montgomerylaan is maandag om 4.00 uur een 44-jarige Eindhovense automobilist aangehouden. Hij had gedronken en blies ruim 0,8 promille. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.
Eindhoven: Man aangehouden
Op de Insulindelaan is zondag om 16.20 uur een 35-jarige man uit Oirschot aangehouden. Bij de politiemensen was bekend dat de man kon worden aangehouden voor een geschorste bewaring. Op het moment dat hij werd aangehouden zij de verdachte dat hij wel wist waarvoor ze hem moesten hebben, voor een pasje. Toen bleek dat hij een gestolen creditcard bij zich had. Hij had de afgelopen dagen al enkele keren met de creditcard betaald. De man is voor onderzoek ingesloten.
Eindhoven: Man beroofd
Op de Bilderdijklaan is maandag om 0.45 uur een 43-jarige Eindhovenaar beroofd van zijn portemonnee. De man liet op dat moment zijn hond uit. Een ongeveer 20-jarige man bedreigde hem met een mes en eiste zijn portemonnee. Het slachtoffer gaf zijn portemonnee met fl. 350,= en Ffrs 5250,=. De man verdween daarmee.

Helmond: Verdachte vernieling aangehouden
Op de Jan Lievenstraat is maandag om 5.05 uur een 20-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. Dit gebeurde na een melding over het kapot steken van banden van geparkeerde autos op de Vondellaan. Daarbij zouden meerdere personen bij betrokken zijn. Een politiepatrouille zag deze man, die aan het opgegeven signalement voldeed, weglopen. Hij kon aangehouden worden. Van vier autos waren banden vernield. De man is voor onderzoek ingesloten.
Maarheeze: Bestuurder brommobiel gewond
Zondagavond om 19.45 uur is op de Hugten een 38-jarige man uit Helmond gewond geraakt bij een aanrijding. De man reed met zijn brommobile over de Hugten en raakte door onbekende oorzaak van de weg. Hij reed in de rechterberm tegen een rechtopstaande biels. De brommobiel kwam op zijn zij op het fietspad te liggen. De man is met onbekende verwondingen in het St. Annaziekenhuis in Geldrop opgenomen.
Asten: Bestuurder bestelauto gewond
Bij een aanrijding tussen een bestelauto en een personenauto, maandag om 7.10 uur op de kruising Buizerdweg N279, is de 35-jarige Deurnese bestuurder van de bestelauto gewond geraakt. De man reed vanuit de Buizerdweg de kruising op en gaf geen voorrang aan een personenauto die over de N 279 reed. Deze auto werd bestuurd door een 58-jarige Eindhovenaar. De man uit Deurne is met rug- en nekletsel in het St. Annaziekenhuis in Geldrop opgenomen. De Eindhovenaar had last van rug en schouders, maar hij hoefde niet behandeld te worden.
Someren: Diefstal uit loods
Uit een loods aan de Parallelweg zijn zondagavond twee luchtscharen gestolen. De loods was niet afgesloten. Een schaar is fl. 800,= waard.
Reusel: Onder invloed
Op de Beukenlaan is maandag om 0.55 uur een 19-jarige automobilist uit Reusel aangehouden. De jongen reed luid toeterend door Reusel. Hij bleek gedronken te hebben, bijna 1 promille. Daarvoor en voor het onnodig geluid maken (toeteren) kreeg hij een bekeuring. Voor die laatste overtreding mocht hij fl. 180,= betalen.
Veldhoven: Lichtgewonden bij aanrijding
Maandag om 0.10 uur zijn bij een aanrijding tussen twee personenautos op de kruising De Dom Heerbaan Sterrenlaan drie personen licht gewond geraakt. Een 25-jarige Eindhovenaar reed met zijn auto vanuit de Sterrenlaan de kruising op en gaf geen voorrang aan een personenauto, bestuurd door een 20-jarige Eindhovenaar, die over de Heerbaan reed. De beide bestuurders en de inzittende van de tweede personenauto, ook een Eindhovenaar, zijn met lichte verwondingen naar het St. Josephziekenhuis in Veldhoven en het Diaconessenhuis in Eindhoven vervoerd. Na behandeling konden ze weer naar huis.