FHI roadshow over Design Automation en Embedded Systems

Amersfoort, 5 juni 2000

Design Automation & Embedded Systems 2000

Zeer succesvolle FHI roadshow

Opgetogen zijn de bezoekers, sprekers en exposanten over de FHI roadshow D&E Dagen 2000. Na een goede eerste dag op 23 mei in Tiel, was er een topdag in Veldhoven en een goede afsluiter in Soestduinen. Dit alles in een uitstekende stemming en met euforie bij de afsluiting. Sterke inhoudelijke lezingen zetten de toon en zijn bezocht door zeer geïnteresseerde bezoekers. Deze konden na de lezingen hun netwerk uitbereiden door een bezoek te brengen aan één van de 34 exposanten. Een en ander leidde dus tot een kennis- en netwerksprong voor bezoeker en exposant.

Inhoudelijk lezingenprogramma

De ca. 600 professionele bezoekers zochten gericht naar nieuwe ontwikkelingen in deze markt. Het bleek dat dit daadwerkelijk lukte. Zo hier en daar raakte men expliciet geïnspireerd door wat men zag en hoorde. De snelheid van de ontwikkelingen in (elektronica) design automatisering en embedded systems zijn mede debet geweest aan de vele nieuwe zaken die uit te wisselen waren.

De drie parallelle lezingensessies gaven duidelijkheid naar de bezoekersdoelgroepen. De projectmanagement lezingen gingen in op onderwerpen als hoe men tot specificaties komt, wat de ervaringen zijn bij elektronica ontwikkeltrajecten en wat men zoal tegenkomt bij elektronica en embeddded productontwikkeling. Aansluitend gaven verhalen van onder meer HSA en Océ aan wat nu zoal in de komende jaren op het gebied van embedded technologie beschikbaar komt.

De embedded systems lezingen gingen in op onderwerpen als embedded internet, ervaringen en keuzecriteria voor embedded systemen en het debuggen. De lezingen over electronic design automation boden een overzicht van de tooling die gebruikt kan gaan worden bij de ontwikkeling van elektronica.

Bijdragen van de Universiteit Twente en de Technische Universiteit Eindhoven zorgden voor een zeer inhoudelijke inbreng over wat er in de komende jaren gerealiseerd zal moeten worden in de techniek van de elektronica ontwikkeling. Dit om de uitdagingen te realiseren om multifunctionele kleine apparaten die ieder bij zich kan dragen voor een breed publiek beschikbaar te maken.

De combinatie van design automation met embedded system ontwikkeling is volgens deelnemende exposanten van eerdere edities een gouden greep geweest. Hard- en software spelen in de realisatie

van embedded systemen feitelijk een rol en hoewel dit vaak bij organisaties nog sterk gescheiden is, blijkt dat de gebieden wel naar elkaar toe groeien.

Programma voor stimulering van het gebruik van intelligente producten en systemen

Steun is bij de opzet van deze dagen gekomen vanuit het programma intelligente producten en systemen dat gesubsidieerd wordt door het ministerie van economische zaken. Door inbedding in dit programma is afstemming van het programma met nationale en internationale ontwikkelingen mogelijk gebleken.

En verder&.

Voor diegenen die deze show hebben moeten missen is er op 3-6 april 2001 op de beurs electronics & automation weer een kans om deze exposantengroep te ontmoeten. De kennisachterstand kan (deels) worden ingehaald door het congresboek dat is uitgebracht met hierin een groot deel van de lezingen die gehouden zijn op deze dagen. Het uitbrengen ervan is mogelijk gemaakt door ondersteuning van het ministerie van economische zaken. Het congresboek is te bestellen bij FHI.

34 exposanten presenteerden zich bij deze show
A.S.P.E., Adeon Technologies B.V., Advantech Europe B.V., Agilent Technologies Netherlands B.V., Avnet SEI, Bergson Software Tools B.V., Centura Benelux B.V., Chess, CMG, Elincom/Alcom Electronics, eMation, Farnest Computer Services B.V., Frontier Design B.V., INDES-IDS B.V., Koning en Hartman, Logic Technology, Lumino B.V., MGB, Micro-key B.V., Origin, Philips Semiconductors, Prime EDA B.V., Rational Software, Signa Technology, Simac Electronics B.V., Tasking Software B.V., Tech 5 B.V., Tektronix Holland N.V., TESS, Transfer, Tritec Benelux B.V., Ultimate Technology, Wind River Systems Benelux, Zuken B.V.

Beeldmateriaal is op te vragen bij mevrouw L. Kamp van het bureau van FHI: (L.kamp@fhi.nl).

Ook kunt u het congresboek bestellen voor '50,-- (incl. verzendkosten, excl. BTW) bij bovenstaand

e-mailadres.