Opening Internetcafe easyEverything met PSINet

Datum nieuwsfeit: 05-06-2000
?EASY? MET PSINET IN INTERNETCAFE?S

Hosting van 1000 plaatsen in data center PSINet in Amsterdam Zuid ? Oost

Hoofddorp, 5 juni 2000 ? easyEverything, onderdeel van luchtvaartmaatschappij easyJet, opent op maandag 5 juni een groot nieuw Internet Café in Amsterdam. Internet Super Carrier PSINet verzorgt de snelle (8 Mb) internet-verbinding. Het Internet café, gevestigd in de Regulierbreestraat 22 biedt plaats aan 650 personen. easyEverything is van plan voor het eind van 2000 nog 20 cafés te openen; in 2002 moet dit aantal in Europa en de VS zijn gegroeid tot 60. Alle vestigingen komen in grote steden, in navolging van de eerste vijf cafés, die op toplocaties in het centrum van Londen zijn gesitueerd.

Op vrijdag 9 juni opent easyEverything een 350 stoelen tellend café in Rotterdam aan het Stadhuisplein 16 ? 80. Een vestiging in Barcelona opent zijn deuren aan het einde van de maand. Verder zijn er contracten getekend voor cafés in Antwerpen, Madrid, Brussel en een tweede zaak in Amsterdam.

PSINet heeft een volledig geïntegreerde off-site internetomgeving verzorgd, die wordt beheerd vanuit een nieuwe, hosting-site in Amsterdam Zuid - Oost. De service garandeert veilige, op afstand beheerde, geheel redundante, off-site firewalls met load-balancing, directe virusscans en URL-blokkering.

PSINet heeft plannen om de komende drie jaar nog 60 hosting-sites te openen, die een sleutelrol zullen spelen bij de uitbreiding van de herstelbare en veilige internet-verbindingen met alle toekomstige easyEverything Internet Cafés. easyEverything is het zusterbedrijf van luchtvaartmaatschappij easyJet. Het werd opgericht naar aanleiding van het succes dat easyJet had met on line boekingen via het Internet, mogelijk gemaakt door PSINet.

Topman en oprichter Stelios Haji-Ioannou van easyJet verklaarde: ?Met de hulp van PSINet gaat easyEverything de hoogste publieke toegangssnelheden van de wereld bieden. Onderzoek wijst uit dat winkelen via het Internet de belangrijkste reden is voor bezoek aan de cafés. Snel winkelen via het Internet is een krachtige succesformule. In de luchtvaart heb ik geleerd dat iedereen graag een voordeeltje heeft en het Internet kan grote besparingen opleveren voor goederen en diensten die in gewone winkels veel te duur zijn.?

Waaraan James Rothnie, Director of Corporate Affairs bij easyEverything, toevoegt: ?De internetcafés richten zich op mensen die genoeg hebben van de keerzijde van www: het WereldWijde Wachten. De cafés bieden snel en goedkoop toegang en advies in een vriendelijke, veilige omgeving. We verwachten zo?n 6000 bezoekers per dag.?

PSINet
PSINet heeft haar hoofdkantoor in Ashburn (VS). Het bedrijf is een zogenoemde Internet Super Carrier die een wereldwijde infrastructuur voor e-commerce en een complete suite van internetdiensten voor detail- en groothandel aanbiedt via
100% dochterbedrijven. Alle diensten worden verleend met eigen webhosting- en switching-faciliteiten voor glasvezel- en satelliettechnologie, waarmee directe internettoegang wordt geboden in meer dan 800 grootstedelijke gebieden in 28 landen op vijf continenten. Het Nederlandse kantoor van PSINet is gevestigd in Hoofddorp en wordt geleid door Ron Happel. Informatie over PSINet is beschikbaar per e-mail op (info@uk.psi.com) en op de website www.uk.psi.net.
Brodeur Schoep & Van der Toorn:
Hanneke van Dreumel
(Hanneke.vandreumel@svdt.nl)