Reactie AND op publicaties over verleende opties

Datum nieuwsfeit: 05-06-2000

Persbericht 5 juni 2000

Naar aanleiding van een artikel dat dit weekeinde in de pers is gepubliceerd omtrent opties die AND begin mei heeft verleend, wenst de onderneming hierbij te reageren.

Na de teleurstellende resultaatontwikkeling over 1999 heeft AND gewerkt aan haar strategische reoriëntatie. Op 4 februari jl. heeft de onderneming aangekondigd dat wordt gewerkt aan een sterkere positionering van AND als aanbieder van internet diensten en dat eveneens is besloten tot het afstoten van de niet-kern activiteiten. Daarnaast heeft de onderneming gemeld dat het gebruiken van data van derden en het aangaan van strategische samenwerkingsverbanden meer en meer onderdeel wordt van ANDs business model. De afgelopen maanden hebben in dit kader diverse gesprekken met potentiële partners plaatsgevonden.

Na de aanstelling van de nieuwe CEO per 1 maart jl. werd deze strategie verder uitgewerkt en werden, tijdens de beoordelingsgesprekken in april, nieuwe doelstellingen vastgelegd. Op basis hiervan zijn per 1 mei 2000 opties toegekend aan enkele managers en medewerkers. Het eerste oriënterende gesprek met Distefora, waarin uitsluitend over een mogelijke samenwerking werd gesproken, vond plaats op 28 april 2000. Op dat moment waren de afspraken over optie-toekenning intern al vastgelegd. Daarnaast heeft Distefora niet voor 8 mei jl. aangegeven wat haar daadwerkelijke intentie was ten aanzien van een mogelijke samenwerking met AND.

Op basis van deze feiten, is de Board van AND ervan overtuigd dat de toekenning van opties conform de regelgeving heeft plaatsgevonden.

Voor meer informatie:

Els Versluis Corporate Manager Communications T (+31 0) 10 885 1790