Extra capaciteit voor Lotto telefoonlijn

DE LOTTO

EXTRA CAPACITEIT VOOR GRATIS LOTTO TELEFOONLIJN

Ruim 700.000 loten al geactiveerd

DEN HAAG . Vanaf vijf uur vanmiddag is de capaciteit van telefoonnummer 0800-1123 aanzienlijk uitgebreid. Afgelopen weekeinde belde Nederland massaal om het gratis Lotto lot te activeren dat vrijdag bij 6 miljoen huishoudens in de bus lag. Het lot kan tot aanstaande vrijdag 22.00 uur worden geactiveerd. De winnaar kan rekenen op een Jackpot van 4 miljoen.

Momenteel zijn ruim 700.000 loten geactiveerd. Mensen die in gesprek tonen kregen of werden afgebroken tijdens de activering worden aangemoedigd het later deze week nog eens te proberen, zij hebben hiervoor nog ruim de tijd, tot vrijdag 9 juni 22.00 uur .s avonds. Bij KPN is er hard gewerkt aan de uitbreiding van het systeem dat in principe 80 mensen per seconde moet kunnen helpen. Naar verwachting zal de belasting naar mate de week vordert verder afnemen.

KPN noemt de actie in één adem met eerdere grote bel acties als Big Brother, de Henny Huisman Show en het Songfestival. In het geval van deze gratis Lotto deelname verblijven de mensen langer op het systeem waardoor een nog grotere belasting ontstaat.

Koeriersbedrijf Mitt Express uit Rotterdam kreeg ook te maken met de hausse op 0800-1123. Het bedrijf werkt met een 0800 nummer dat 1 cijfer afwijkt van de Lotto miljonairslijn. Directeur Scholten zag zich vrijdag genoodzaakt om de stekker uit zijn centrale te trekken.

Lotto wil met de actie aandacht vragen voor het vernieuwde spel. Naast de zes vertrouwde getallen kunnen mensen ook een kleur kiezen voor de Jackpot van minimaal 4 miljoen gulden. De tot nu toe meest gekozen kleur is rood.

Lotto is een merk van De Lotto. De opbrengsten van Lotto en de andere merken van De Lotto (Lucky Day, Toto en de Nederlandse Krasloterij) komen ten goede aan goede doelen op het gebied van sport zoals het NOC.NSF en de Nederlandse sportbonden, cultuur (o.a. Prins Bernhard Fonds),welzijn (o.a. Juliana Welzijnfonds) en volksgezondheid (o.a. het Aids Fonds en de Hersenstichting).
In totaal droeg De Lotto in 1999 115,4 miljoen gulden af aan deze goede doelen.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties