Politiebericht Flevoland: district Zuid

Datum nieuwsfeit: 06-06-2000

Politiebericht Flevoland: Flevoland: district Zuid 6-06-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst communicatie, 036 5383848

Gewonden bij aanrijdingen
ALMERE Bij een aanrijding op de Vrijheidsdreef zijn gisterenavond een 29-jarige vrouw en een 21-jarige man uit Almere gewond geraakt. De exacte toedracht is onduidelijk. De vrouw is ter observatie opgenomen in het Flevoziekenhuis; de man werd daaruit na onderzoek ontslagen.
ALMERE Een 40-jarige vrouw uit Almere is gisterenmiddag gewond geraakt op de Basilicumweg. Ze botste met haar scooter tegen de auto van een 25-jarige man uit Almere; op de kruising met de Kamillestraat zagen ze elkaar te laat. De vrouw is met arm- en beenletsel overgebracht naar het Flevoziekenhuis.

ZEEWOLDE Bij een aanrijding op de Knardijk zijn gisterenmiddag twee meisjes van rond de 10 jaar oud uit Zeewolde gewond geraakt. Ze zaten in de auto van een 37-jarige man uit Harderwijk, die vanuit de richting Zeewolde over de Knardijk reed. Bij de stoplichten (volgens het rapport: kruising HMS??) kon hij niet meer op tijd remmen voor het stilstaande verkeer en hij botste tegen de achterkant van een vrachtwagen. De auto tolde om zijn as en kwam uiteindelijk op de weghelft voor het tegemoetkomende verkeer tot stilstand. De kinderen en de man zijn met onbekend letsel naar het ziekenhuis in Harderwijk overgebracht. Bij de aanrijding zijn behalve politievoertuigen drie ambulances en twee brandweerwagens ingezet. De auto is weggesleept; de Zeewolderdijk is vanuit de richting Zeewolde en vanaf de Knardijk/Ganzeweg ongeveer een uur afgesloten voor het verkeer.

Gewond bij bedrijfsongeval
ZEEWOLDE Bij werkzaamheden in een bedrijf aan de Schollevaarweg is gisterenmorgen een 53-jarige man uit Zeewolde gewond geraakt. Bij een manoeuvre met zijn heftruck raakte hij een muur, waardoor hij van zijn zitplaats gleed. Daarbij raakte zijn voet bekneld. Met waarschijnlijk een zwaar gekneusde voet is de man per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis (onbekend welk).