3Com ontvangt prestigieus CMTS-keurmerk van CableLabs

Datum nieuwsfeit: 06-06-2000

3Com ontvangt prestigieus CMTS-keurmerk van CableLabs

3Com nu de enige leverancier die de kabelsector van verschillende CMTS-gekwalificeerde oplossingen kan voorzien

Maarssen / Brussel, 6 juni 2000 - 3Com maakt bekend dat zowel haar standaard als nieuwe-generatie Total Control 1000 Cable Modem Termination Systems (CMTS) is onderscheiden met de Data-Over-Cable Service Interface Specification (DOCSIS) 1.0 kwalificatie van Cable Television Laboratories (CableLabs). Deze overkoepelende Amerikaanse organisatie houdt zich bezig met de ontwikkeling en certificering van interoperabiliteitsstandaarden voor datatransport via kabelnetwerken.

De Total Control CMTS-oplossingen van 3Com bieden kabelexploitanten de krachtigste en meest flexibele infrastructuur. Deze infrastructuur biedt ondersteuning voor hogere schaalbaarheid en verbeterde service-ontwikkeling, bijvoorbeeld:
het 3Com Total Control 1000 Standard CMTS, dat tegemoet komt aan de behoeften van de meeste kabelbedrijven inzake breedband Internetoplossingen, en
het 3Com Total Control 1000 Enhanced CMTS, een nieuwe-generatie CMTS-systeem voor ondersteuning van uitzonderlijk grootschalige omgevingen dat voldoet aan de behoeften van kabelexploitanten die hun abonnees geavanceerde services willen aanbieden.
Belangrijk daarbij is bovendien dat alle Total Control 1000 Standard CMTS-systemen zijn op te waarderen naar het niveau van het Enhanced CMTS-systeem.

3Com Cable Modem Termination Systems

3Com CMTS-producten zijn gebaseerd op het Total Control 1000 multiservice-toegangsplatform, dat zijn waarde in de praktijk inmiddels overtuigend heeft bewezen. Het is het enige systeem dat aanbieders van meerdere services (Multiple Service Operators ofwel MSO's) functies biedt als "Adaptive Streaming", waarmee ze hun CMTS-configuraties kunnen optimaliseren voor abonneediensten. De beide 3Com CMTS-systemen zijn volledig softwarematig op te waarderen naar DOCSIS 1.1-ondersteuning. De 3Com CMTS-producten zijn in de praktijk getest voor compatibiliteit met andere DOCSIS-gecertificeerde producten en bieden de volgende geavanceerde carrier-class functionaliteit:
Betrouwbaarheid - 3Com CMTS-producten zijn getest op de eisen van carriers en voldoen bijvoorbeeld aan de strenge level 3 Network Equipment Building Standards (NEBS) van Telcordia. Voorts heeft 3Com al eerder de Excite@Home Level II goedkeuring ontvangen, die aangeeft dat 3Com CMTS-apparatuur uitzonderlijke performance, stabiliteit en schaalbaarheid biedt in praktijkimplementaties.
Schaalbaarheid - 3Com CMTS-oplossingen zijn toonaangevend en bevatten een unieke gedistribueerde verwerkingsarchitectuur die zorgt voor onderscheidende performance en opheffing van bottlenecks. De CMTS-oplossingen van 3Com hebben als enige bewezen in staat te zijn de bandbreedte te laten groeien met toenemende abonneebehoeften. Flexibiliteit - De CMTS-oplossingen van 3Com bieden "Adaptive Streaming", een unieke reeks functies die kabelexploitanten in staat stelt voor één CMTS-systeem meerdere upstream/downstream-kanaalratio's te configureren door simpelweg upstreamkaarten toe te voegen of te verwijderen. Hiermee worden de kanaalbeperkingen waaraan alle concurrerende producten zijn gebonden vermeden. Hetzelfde Total Control-chassis kan ook worden geconfigureerd met een mix van telco-return en cable-return modems. Performance - 3Com CMTS-oplossingen combineren gedistribueerde verwerking en "Adaptive Streaming" om kabelexploitanten de hoogste head-end-performance in de kabelindustrie te bieden. Kabelservicebedrijven kunnen de unieke Bandwidth Manager van 3Com gebruiken om verschillende bandbreedteniveaus te bieden en de bandbreedte van afzonderlijke abonnees nauwkeuriger te regelen.
Density - 3Com CMTS-oplossingen zijn modulair opgebouwd en kunnen in één
8,5-inch rack met vijf downstream-kanalen worden geconfigureerd voor ondersteuning van meer dan 10.000 abonnees. Met meerdere systemen kan zo een ongeëvenaard groot aantal kabelmodemabonnees per installatie worden ondersteund.

3Com levert ook door CableLabs gecertificeerde HomeConnect kabelmodems die abonnees de beschikking geven over hoge download-snelheden, soepele multimedia-streaming en de voordelen van een altijd openstaande verbinding.

3Com CommWorks-architectuur
Alle 3Com CMTS-oplossingen maken deel uit van de CommWorks-architectuur van
3Com, een complete, modulaire en open definitie voor ontwerp en implementatie van service-ondersteunende packet-geschakelde netwerken waarmee service providers hun gescheiden en heterogene netwerkinfrastructuren - voor remote access, IP-telefonie, draadloze en kabelcommunicatie en DSL - kunnen integreren tot een packet-georiënteerd multiservice-netwerk. De CommWorks-architectuur weerspiegelt het multiservice-karakter van de oplossingen van 3Com in geavanceerde datasystemen, IP-telefonie, draadloze datatoegang, kabelcommunicatie en DSL. De architectuur biedt service providers een samenhangende en methodische migratieroute bij de overgang van verbindingsgeschakelde netwerken naar functioneel veelzijdige en efficiënte packet-geschakelde IP-netwerken. 3Com levert binnen de CommWorks-architectuur een integraal assortiment producten en services ter ondersteuning van complete IP-infrastructuren.

Over 3Com
Met meer dan 300 miljoen gebruikers biedt 3Com meer mensen en organisaties toegang tot informatie en elkaar dan enige andere netwerkleverancier, op ongeëvenaard eenvoudige en betrouwbare wijze. 3Com's innovatieve oplossingen geven invulling aan de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consumenten en kleine en middelgrote bedrijfslocaties tot en met aanbieders van netwerkdiensten. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: +31 (0)187 470 233