Koninklijke onderscheiding ir. Bijvoet van Campina Melkunie

CAMPINA MELKUNIE

www.campina.nl

Koninklijke onderscheiding voor ir. B. Bijvoet

Ir. B. Bijvoet is bij zijn afscheid als voorzitter van de hoofddirectie van Campina Melkunie koninklijk onderscheiden. Hij is benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau.

Bijvoet ontving de versierselen behorend bij de onderscheiding vandaag van landbouwminister Laurens Jan Brinkhorst tijdens een afscheidsbijeenkomst in de Brabanthallen in Den Bosch. Brinkhorst roemde Bijvoet om zijn grote verdiensten voor de Nederlandse zuivelindustrie. Met name de uitbouw van Campina Melkunie tot een internationale voedingsonderneming is volgens de minister een grote prestatie.

Bernard Bijvoet (60) is per 1 juni 2000 met pensioen gegaan. Hij was gedurende zeven jaar lid van de hoofddirectie van Campina Melkunie, waarvan de laatste vijf jaar als voorzitter. Tijdens zijn voorzitterschap versterkte Campina Melkunie vooral haar positie in Duitsland, onder andere door belangen te verwerven in NordrheinWestfalen (Tuffi Campina) en Berlin-Brandenburg (emzett). Ook in Oost Europa groeide de onderneming, onder andere door de overname van twee bedrijven in Polen en de nieuwbouw van een yoghurtfabriek nabij Moskou.

Tiny Sanders is Bijvoet per 1 juni opgevolgd als voorzitter van de hoofddirectie van Campina Melkunie.

Zaltbommel, 6 juni 2000

Voor meer informatie:
J. Akkerman,
hoofd Communicatie
+31(0)418 571321

Foto's van de heren Bijvoet en Sanders zijn electronisch verkrijgbaar via mevrouw O. van den Bogaard, tel +31(0)418 571316 of op www.campina.com onder 'nieuws en reacties'.

06 jun 00 12:13