OTB-studiedag: 'Hou je mond over de grond'

Datum nieuwsfeit: 06-06-2000
TU Delft

Grondbeleid

6 juni 2000

9.00 uur. OTB-studiedag: ‘Hou je mond over de grond.'
Plaats: Jaarbeurs Utrecht

“Hou je mond over de grond!”Dat was de vermaning van minister Pronk, toen het grondbeleid toch nog onverwacht terugkeerde op de politieke agenda. Een gemeentebestuur dat ferme uitspraken doet over de te verwerven gronden, maakt van koude grond warme grond. Marktpartijen en speculanten worden gemobiliseerd en de grondprijzen vliegen omhoog. Alles wijst erop dat politici en maatschappelijke groeperingen hun mond niet houden over de grond, maar met voorstellen komen om het instrumentarium van grondbeleid aan te passen. Er zijn immers problemen te over. Tijdens de OTB-studiedag gaat men op deze problemen in en geeft men enerzijds een actueel beeld van het beleidsdebat en anderzijds een overzicht van innovatieve relaties tussen gemeenten en private partijen om lokaties te ontwikkelen.

Daarbij gaat het steeds om goede afspraken over de toedeling van verantwoordelijkheden, opbrengsten en kosten en de verdeling van risico's. Meer informatie? OTB-onderzoeksinstituut, Esther Philipsen of Anne Marie Kraal, tel.: (015) 2787951/3560.

De Wetenschapsagenda van de TU Delft is ook op te vragen via Internet:

WWW.AGENDA.TUDELFT.NL

Maarten van der Sanden
wetenschapsvoorlichter TU Delft

tel.: (015) 2785454
e-mail: (maarten.vandersanden@cmg.tudelft.nl)
Alle promoties, intree- en afscheidsredes worden gehouden in de Aula van de TU Delft, Mekelweg 5, Delft.