Inschrijving voor multimediawedstrijd EuroPrix van start

Datum nieuwsfeit: 06-06-2000
Inzendingen EuroPrix tot 30 juni

Op 30 juni sluit de inzendingstermijn van de derde editie van de Europese multimedia wedstrijd EuroPrix. De wedstrijd waarvoor vorig jaar 442 CD-ROMs en Internetsites werden ingezonden, geeft multimediaproductiebedrijven de kans om zich op Europees niveau te meten met collega's.

De producten en diensten worden beoordeeld door een jury van 35 experts uit 26 Europese landen. Nominaties worden bekend gemaakt op de Frankfurter Buchmesse. Na een tweede jurering vindt de prijsuitreiking plaats in november tijdens het Europrix Gala, dat dit jaar in Frankrijk zal worden gehouden.
De Europrix betekent voor een bedrijf niet alleen een kans op een prijs, maar ook promotie op wereldschaal. Elke inzender wordt geregistreerd in een catalogus die tijdens de Frankfurter Buchmesse wordt gepubliceerd en op verschillende beurzen wordt verspreid. Genomineerde bedrijven krijgen een vermelding in een wedstrijdcatalogus die in druk, op CD-ROM en Internet verschijnt.
In de afgelopen twee jaar hebben twee Nederlandse bedrijven een nominatie van de Europrix ontvangen. In 1998 ontving het Rotterdamse bedrijf WDS een nominatie voor haar Internetspel Quest4Europe. In 1999 ontving Uitgeverij Het Spectrum een nominatie voor Obi en de Elven, een CD-ROM productie van Hjalmar Snoep.
De prijs is ingesteld door de Europese Commissie en wordt gesteund door Frankrijk, Finland en Oostenrijk, terwijl het satellietbedrijf ASTRA-net en Volkswagen de wedstrijd sponsoren.

Voor meer informatie over de EuroPrix zie www.europrix.org. Voor een gratis CD-ROM bel Electronic Media Reporting: 030-2515433 of e-mail: (jak@euronet.nl).

Noot voor redacties